• L’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, organitza avui a Londres la primera de tres jornades comercials per presentar les Destinacions de Turisme Familiar (DTF), on està prevista la participació d’un centenar d’agents de viatge britànics.
  • La marca d’especialització DTF, creada per l’ACT, aporta un valor afegit que contribueix a l’especialització de les destinacions madures de sol i platja.
  • Aquesta és una de les accions per recuperar el turisme britànic, un mercat que representa el 10% del turisme estranger a Catalunya i que valora especialment el sol i platja català, i que des de 2008 ha baixat un 28%.
 
Més d’un centenar d’agents de viatge i turoperadors de Londres, Birmingham i Liverpool participaran a les jornades comercials que, des d’avui i fins el 2 de març, durà a terme l’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, per promoure el turisme familiar al mercat britànic vinculat al producte de sol i platja.
 
En les tres presentacions que estan previstes, l’ACT explicarà la marca d’especialització Destinació de Turisme Familiar (DTF) que aporta un valor afegit que té també com objectiu contribuir a l’especialització i el foment de la qualitat de les destinacions madures de sol i platja.
 
L’objectiu principal d’aquestes trobades és potenciar el networking entre els empresaris catalans i els operadors estrangers per facilitar la comercialització dels municipis certificats com a DTF. Així, a més de les presentacions, els professionals britànics podran acabar d’aprofundir en les característiques d’aquestes destinacions amb les entrevistes comercials que duran a terme amb el grup d’empresaris i representants d’entitats de promoció catalans que hi participen.
 
Durant l’any 2010, Catalunya va rebre 1,4 milions de turistes britànics, que representen el 10,3% del total de turistes estrangers que van arribar a la destinació catalana. L’estada mitjana d’aquests turistes a Catalunya va ser de 7,6 dies, i van generar més d’11 milions de pernoctacions.
 
Dintre de l’oferta catalana, el sol i platja és la motivació principal per als turistes britànics. Dintre d’aquest producte, l’ACT aposta per les propostes de les DTF per incentivar els viatges en família d’aquest mercat.
 
Aquesta és una de les accions que l’ACT durà a terme aquest any amb l’objectiu de reforçar la seva promoció en un mercat que és important reactivar perquè, malgrat el descens d’un 28% en els darrers dos anys, continua sent un dels principals.
 
Destinació de Turisme Familiar (DTF)
 
El 60% dels turistes que visiten el territori català són famílies. Per aquesta raó, Catalunya ha estat pionera a Europa en la recerca d’una marca certificada per a destinacions especialment sensibles al turisme familiar.
 
L’Agència Catalana de Turisme, adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, ha desenvolupat la marca Destinació de Turisme Familiar (DTF), un segell d’especialització que garanteix que el municipi compta amb una oferta d’allotjament, restauració i oci adaptada a les necessitats de les famílies: miniclubs amb monitors en els allotjaments i a la platja, parcs infantils, parcs aquàtics i temàtics, menús infantils als restaurants, piscines infantils, polseres identificatives, programa d’animació infantil als allotjaments i al carrer, habitacions comunicades, disponibilitat de bressols i de cadires de passeig...
 
Actualment hi ha dotze DTF: Roses, Torroella de Montgrí - l’Estartit, Calonge-Sant Antoni, Lloret de Mar i Blanes, a la Costa Brava; Malgrat de Mar, Santa Susanna, Pineda de Mar i Calella, a la Costa de Barcelona-Maresme; i Calafell, Salou i Cambrils, a la Costa Daurada. En procés de certificació es troben Deltebre, a Terres de l’Ebre, i Vila-seca La Pineda Platja, a la Costa Daurada.