Empresa i Treball

Catalunya participa a la ITB per posicionar-se en el mercat alemany en un moment en què els turoperadors anuncien un augment de les reserves

query_builder   8 març 2011 13:36

event_note Nota de premsa

Catalunya participa a la ITB per posicionar-se en el mercat alemany en un moment en què els turoperadors anuncien un augment de les reserves


·       La directora general de Turisme, Marian Muro, encapçala la delegació de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) que viatja a Berlin amb el repte d’incentivar la demanda d’aquest mercat.
 
·       Un dels objectius que s’ha marcat la Direcció General de Turisme del Departament d’Empresa i Ocupació és el de situar la depesa anual del turisme alemany a Catalunya per sobre dels 900 milions d’euros.
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) —ens adscrit al Departament d’Empresa i Ocupació— participarà a la ITB (International Tourismus Börse), que tindrà lloc a Berlín del 9 al 13 de març, i que és una de les fires turístiques de referència a Europa.
La delegació catalana està encapçalada per la directora general de Turisme, Marian Muro, qui viatja a la ITB amb el repte de “tornar a situar la despesa del turisme alemany per sobre dels 900 milions d’euros anuals, com havíem tingut en anys anteriors”.
Entre d’altres trobades professionals, la directora general  es reunirà amb representants de l’Automòbil Club Alemany (ADAC), l’associació d’automobilistes i turisme més important d’Europa, amb més de 16 milions de famílies alemanyes associades.
 
L’ACT, que disposa d’un Centre de Promoció Turística permanent a Alemanya, també mantindrà contactes amb els principals turoperadors alemanys per confirmar l’augment de reserves i les previsions de recuperació d’aquest mercat que anuncien per a aquesta temporada.
 
Catalunya assisteix, doncs, a la ITB amb tot el seu potencial turístic per posicionar-se entre les primeres preferències dels alemanys. L’estand de l’Agència Catalana de Turisme a la ITB té 300 m2 i s’hi promocionaran les 10 marques turístiques catalanes, a més d’equipaments de referència com ara el Circuit de Catalunya i PortAventura.
 
Pel que fa a productes, es promocionarà de manera especial el turisme de reunions, que aquest any protagonitza el macroworkshop “Buy Catalunya” (juny); el turisme actiu, amb la nova ruta de BTT TransCatalunya; el turisme gastronòmic, cultural i familiar. En aquest sentit, cal destacar la promoció que ha impulsat l’ACT de la marca d’especialització “Destinació de Turisme Familiar” en col·laboració amb el turoperador Neckermann.
 
Aquesta acció consisteix en l’edició d’una publicació exclusiva explicant les DTF i amb ofertes concretes pensades per al mercat alemany per part d’allotjaments turístics adherits a aquest programa de l’ACT. Es distribuirán un total de 250.000 exemplars en les agències que el turoperador té al sud i a l’oest d’Alemanya, importants zones emissores de turistes on destaquen ciutats com ara Múnic, Frankfurt, Colònia, Düsseldorf i Stuttgart, entre d’altres.
La ITB és una de les fires més importants que se celebren a Europa. En la 45a edició d’enguany, hi participaran uns 11.000 expositors procedents de 180 països, i l’organització preveu que la fira tindrà uns 180.000 visitants, dels quals un 70.000 serien de públic general i la resta professionals del sector turístic.
Alemanya, quart mercat emissor a Catalunya
 
El turista alemany és un dels més fidels a Catalunya. La proximitat, l’àmplia oferta de vols directes amb els aeroports catalans, i uns serveis i propostes turístiques de qualitat, encapçalades pel sol i platja, són els principals avantatges competitius de la destinació catalana en aquest mercat. Catalunya és el tercer destí preferit dels alemanys a Espanya darrera de les illes Balears i Canàries.
Alemanya és el quart mercat emissor de turistes a Catalunya i el segon mercat en importància quant al nombre de pernoctacions. Durant 2010 van arribar a Catalunya més d’un milió de turistes alemanys que van realitzar un total de 10,6 milions de pernoctacions.
 
L’alemany és un turisme especialment atractiu per tenir l’estada mitjana més alta, entre 7,7 i 10,5 pernoctacions, i una despesa també superior a la mitjana amb un volum total de 845 milions d’euros l’any 2010.
 
Perfil del turista alemany:
 
·        L’estiu continua sent l’època de l’any preferida pels alemanys. La majoria dels viatges es concentren entre els mesos de Maig i Setembre.
 
·        Els principals motius del viatge són sortir de la quotidianitat, descansar, relaxar-se i buscar el sol i el bon temps. Després de Sol i Platja existeix gran interès pel turisme cultural (City breaks i circuits culturals) i el turisme actiu
 
·        El turista alemany es reparteix en un 50% entre viatge organitzat i per compte pròpia
 
·        La recerca es fa bàsicament per Internet, però les reserves es fan majoritàriament per agencia de viatges.
 
·        El 50% viatja en automòbil, el 33% ho fa en avió
 
Empreses i institucions catalanes presents a la ITB
 
A l’estand de l’ACT hi seran presents com a co-expositors les següents empreses i entitats:
 
Circuit de Catalunya
PortAventura
Aqua Hotel
Evenia Hotels
Hotel Sant Roc
Sercotel Hotels
Hotel Arts Barcelona
Bravasol Viatges
Viatges Macuvi
Across Spain
Julià Travel
Avant Grup
Spanair
Turisme de Barcelona
Patronat de Turisme Costa Brava Girona
Oficina de Turisme de Platja d’Aro
Oficina de Turisme de Blanes
Oficina de Turisme de Lloret de Mar
Delegació de Turisme de la Diputació de Barcelona
Agència de Promoció de Turisme de Sitges
Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme
Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès
Consorci de Turisme del Baix Llobregat
Consorci de Turisme del Garraf
Consorci de Promoció Turística de Castelldefels
Torisme Val d’Aran
Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
Patronat Municipal de Turisme de Tarragona
Patronat Municipal de Turisme del Vendrell – Coma-ruga
Patronat Municipal de Turisme de Torredembarra
Patronat Municipal de Turisme Vila-seca La Pineda Platja
Patronat Municipal de Cultura, Turisme i Esports de Roda de Barà
Patronat de Turisme i Comerç de Mont-Roig del Camp – Miami Platja
Patronat Municipal de Turisme de Cambrils
Patronat Municipal de Turisme de Calafell
Tarraco Romana
Patronat Municipal de Turisme de Salou
Patronat Municipal de Turisme d’Altafulla
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia