Sala de premsa

event_note Nota de premsa

L'Escola del Consum de Catalunya (ECC) s'instal·la al Berguedà amb el 100% dels tallers reservats

 
El director de l'Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, i el president del Consell Comarcal del Berguedà, Sergi Roca, en la visita als tallers de l'Escola del Consum.
L’Escola del Consum de Catalunya (ECC) s’instal·la al Berguedà amb l’objectiu d’impulsar l’educació en consum dels alumnes d’educació primària i secundària de la comarca. El director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, juntament amb el president del Consell Comarcal del Berguedà, Sergi Roca, han presentat avui els continguts dels tallers que es realitzaran a l’aulari de Pla de l’Alemany de Berga fins el proper 8 d’abril. Es preveu que visitin l’Escola prop de mig miler d’alumnes. 
 
L’ECC articula la seva formació a través de tallers adreçats a alumnes d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Cicles Formatius i Educació Especial. Les activitats proporcionen als estudiants les eines necessàries per construir el seu model de consum, des d’una perspectiva activa, reflexiva i autònoma. També els permeten adquirir coneixements bàsics sobre els seus drets com a consumidors i la manera d’exercir-los, així com sobre els seus deures.
 
Els centres que han sol·licitat la realització dels tallers de l’ECC a la comarca de la Berguedà són d’Educació Secundària: SES Serra de Noet; Escola Xarxa, Institut d’Auro, Institut Guillem de Berguedà i Institut Puig-Reig. Pel que fa a centre d’Educació Primària, l’Escola Sant Joan.
 
L’ECC va començar la seva activitat l’octubre de 2003, i durant els dos primers anys va impartir els tallers des de la seu central ubicada a Barcelona. L’any 2005, i coincidint amb el tercer curs escolar, es va posar en funcionament la seu itinerant de l’Escola del Consum de Catalunya per donar resposta a les demandes dels centres escolars situats lluny de Barcelona.
 
Des de la creació de la seu itinerant de l’Escola del Consum de Catalunya, l’assistència d’alumnes ha estat la següent:
 
Curs
03-04
04-05
05-06
06-07
07-08
08-09
09-10
10-11
Total
Alumnes Barcelona         (a 18/03/2010)
1.449
2.818
3.762
11.180
9.472
10.318
10.771
7.645
57.415
Alumnes Territori
----
----
3.942
3.921
6.603
6.181
6.019
4.043
30.709
Total alumnes ECC
1.449
2.818
7.704
15.101
16.075
16.499
16.790
11.688
88.124
 
 
Aquesta és la tercera vegada que l’ECC visita la Berguedà. El primer cop va ser el curs escolar 2006-07. Fins ara, uns 950 alumnes de centres escolars de la Berguedà ja han participat en els tallers de l’escola del consum.
Durant aquest curs escolar, la seu itinerant de l’ECC ja ha visitat les comarques del Baix Ebre, Priorat, Pla d’Urgell, Pallars Jussà, Alt Urgell, Alt Penedès, Baix Penedès, Baix Camp, Conca de Barberà. Durant aquest curs escolar 2010-2011 també visitarà, a més a més del Berguedà, la Garrotxa, lAlt Empordà, Pla de l’Estany i Osona.
 
Tallers de consum sol·licitats al Berguedà
 
Segons les necessitats i la demanda, els instituts d’Educació Secundària poden escollir entre dos tipus de tallers –globals o específics- que ofereix l’Escola de Consum. En l’estada a Berguedà els tallers que es duran a terme seran:
 
 
Els tallers globals:
 
 
  • Què em poso aquest matí? La roba i els criteris de compra
"Què em poso aquest matí?" és una pregunta que ens fem diàriament i que ens condueix a parlar inevitablement de consum. En aquest taller s'identifiquen els factors que influeixen a l'hora d'escollir tots aquests productes necessàries per a la vida diària. Se segueix la pista als texans (des del camp on es cultiva el cotó fins a l'armari de casa) per tal de descobrir els diferents criteris que es poden considerar a l'hora de prendre la decisió de compra: econòmics, ecològics, legals, de salut i de moda.
 
Els tallers específics:
 
 
  • Quines regles té el consum? Drets i deures en el món del consum
A partir d’un còmic on es planteja un conflicte de consum, es reflexiona sobre els drets i deures de la persona consumidora i les diferents vies de resolució de conflictes.
 
  • Missatges o missatgers? La publicitat a la vida quotidiana
"Missatges o missatgers?" és una pregunta que ens condueix a parlar del paper canviant del món del consum en la publicitat, ja que cada cop més les persones esdevenim autèntics transmissors de publicitat. Aquest taller tracta de les estratègies que utilitza la publicitat per cridar l'atenció dels consumidors. També es planteja si aquest sector ha d’estar sotmès a algun tipus de regulació.
 
  • On tinc els meus diners? Estalvi i despesa (diners)
A partir de la pregunta “On tinc els meus diners?” se situa a l’alumnat davant de situacions de consum properes i quotidianes.
Aquest taller reflexiona sobre la manera de gestionar els diners propis utilitzant la diversitat de serveis bancaris.
 
  • L'aigua està sempre en equilibri? Consum sostenible
A partir d’un fenomen proper i quotidià a l’alumnat com és el consum d'aigua, es reflexiona sobre el seu ús i valor. Mitjançant una dinàmica que integra jocs d’atzar, es fa un recorregut des de l’origen de l’aigua fins al seu consum final, integrant en aquesta reflexió pedagògica factors econòmics, ambientals, socials i culturals.
 
  • Em serveixen els serveis? Contractació i ús
Mitjançant un joc de preguntes i respostes, es pretén que els alumnes siguin conscients dels seus drets i deures quan contracten un servei, ja sigui anar a la discoteca, reparar una motocicleta o descarregar-se una melodia per al telèfon mòbil d’internet
 
 
Pel que fa a l’Educació Primària, els tallers que es duran a terme seran:
 
  • Nyam, nyam... què hi ha per berenar? El berenar, l'alimentació i el consum
Què hi ha avui per berenar? Puc berenar sempre pa amb xocolata? Un tros de pastís és un bon berenar? Nyam, nyam,... a quin ritme es mou el meu berenar?
El taller proposa reflexionar sobre el moment de comprar el berenar, els criteris de tria i els processos i actituds pròpies de l'acció de comprar.
 
  • A què juguem? Reflexionar sobre l'ús de la joguina a partir dels regals
Necessito joguines per jugar? Una capsa de cartró pot ser un objecte de joc? A quants jocs puc jugar amb una pilota? Com utilitzo la joguina? El taller reflexiona sobre la diversitat d'oferta de joguines i el seu valor social. I dóna eines a l'alumnat per entendre que jugar implica prendre decisions sobre l'adquisició i ús de les joguines.
 
  • Què fem aquesta tarda? Les activitats d'oci i els nostres drets i deures
Durant el temps d'oci prenem un seguit de decisions que impliquen actes de consum. Aquest taller es centra en la gestió de l’oci i n’analitza tant els aspectes externes (equipaments, amics, família...) com les decisions individuals (gustos, drets i deures, limitacions personals...).
 
 
Per conèixer tots els tallers que s’ofereixen i  més informació, consulteu la pàgina web www.consum.cat
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia