El Departament d’Interior ha nomenat Joan Carles de la Monja subdirector general de Coordinació de la Policia de Catalunya, òrgan que depèn de la Direcció General d’Administració de Seguretat de la Generalitat. Abans del nomenament, De la Monja era el cap de l’ABP del Baix Camp-Priorat a Reus.
Currículum de Joan Carles de la Monja
Currículum de Joan Carles de la Monja
L’any 1988 va ingressar a la Policia Local de Creixell, on s’hi va estar fins al 2005. En aquesta etapa va participar activament en l’àmbit dels processos selectius amb l’Escola de Policia de Catalunya i també va participar en diverses comissions en uniformitat i sistemes d’informació policial en col·laboració amb la Subdirecció general de Coordinació de les Policies locals.
El 2005 va ingressar al cos de Mossos d’Esquadra en la categoria d’inspector. El mateix any va ser ascendit a sotscap de l’ABP del Vallès Oriental i, posteriorment, a cap de Servei de la Subdirecció de coordinació de les Policies Locals. En aquesta etapa, De la Monja va treballar en la coordinació dels convenis de desplegament amb els Ajuntaments i va ser responsable del desplegament de la Regió Policial Metropolitana Sud.
L’any 2007 va ser nomenat cap de l’Àrea Bàsica Policial del Baix Penedès i, posteriorment, ascendit a la categoria d’Intendent del cos de Mossos d’Esquadra.
La Subdirecció General de Coordinació de la Policia de Catalunya, entre d’altres funcions, dóna assistència tècnica a les autoritats locals del sistema de seguretat en el disseny de les polítiques locals de seguretat i dóna suport tècnic en el desenvolupament dels plans de seguretat locals, sectorials i territorials. A més, a través del Servei de Suport al Sistema de Seguretat, que depèn d’aquesta Subdirecció:
-Coordina el suport i l’assessorament a la Comissió de Policia de Catalunya.
-Coordina l’elaboració de propostes de convenis de col·laboració en matèria de coordinació policial.
-Elabora les propostes de reglaments i altres disposicions normatives relatives a les competències de la Generalitat en matèria de policia local.
-Promociona iniciatives conjuntes amb els ajuntaments per a la planificació operativa dels serveis de seguretat, l’assignació eficient i l’aprofitament conjunt dels recursos, i per a la integració dels sistemes d’informació i per a la homogeneïtzació dels estàndards organitzatius i operacionals.
-Dóna suport d’avaluació psicològica als ajuntaments en els processos de revisió relacionats amb l’ús d’armes de foc.



