- El programa impulsat per ACC1Ó ha donat suport a una desena de cellers catalans, la majoria dels quals han tancat acords de distribució en diversos Estats.
- La plataforma ha organitzat una presentació de vins i caves catalans a Boston, que ha comptat amb l’assistència de prop de 100 importadors i distribuïdors nord-americans.
Catalan Wines USA, el servei impulsat per ACC1Ó, l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana del Departament d’Empresa i Ocupació, s’ha consolidat com a plataforma per a l’exportació de vins i caves catalans als Estats Units donant suport a una desena de cellers. La majoria d’aquestes empreses han tancat acords de distribució en diversos Estats del país.
Catalan Wines USA (www.catalanwinesusa.com) organitza actes de presentació i comercialització davant d’importadors, distribuïdors i altres professionals del sector nord-americans. En aquest sentit, Boston (MA) ha acollit aquesta setmana la primera presentació de vins i caves exclusivament catalans que s’hi ha celebrat mai. Prop de 100 professionals han assistit a una cata de productes de bodegues catalanes (Viladellops, Canals i Munné, DG Viticultors, Antonio Mascaró, El Xamfrà, Agrícola Falset Marsà, Mas Rodó, Mayol Viticultors SL i Casa Mariol) i s’han reunit posteriorment amb els seus representants.
A la presentació dels productes també hi han assistit compradors de botigues especialitzades, cadenes de distribució majorista de vins, restaurants, sommeliers i representants dels departaments de catering d’universitats de la zona. La mostra de vins ha tingut una molt bona acollida i els assistents n’han destacat la qualitat, varietat i la relació entre presentació, preu i qualitat. A l’acte també s’ha presentat la pròxima edició de la Fira Alimentària, que tindrà lloc el març de 2012 a Barcelona.
Catalan Wines USA treballa amb empreses de diverses Denominacions d’Origen (DO Montsant, Conca de Barberà, Priorat, Penedès, Cava, Terra Alta, Tarragona i Catalunya). Boston és la cinquena ciutat on es presenten els productes catalans, després de Washington DC, Chicago, Miami i Houston. S’ha confirmat ja la participació de 9 cellers més en la propera edició de la plataforma, que s’inicia a l’agost d’aquest any. Aquests cellers participaran en properes actuacions que tindran lloc a Atlanta, San Juan de Puerto Rico i Nova York en els pròxims mesos.
Els cellers presentats a Boston són els que formen part actualment de la plataforma. Entre tots representen una àmplia gamma de productes que ja estan disponibles per distribuir-se arreu dels Estats Units. El servei d’ACC1Ó, gestionat per les oficines que l’agència té a Miami i Nova York, facilita que les bodegues tinguin des del primer dia el seu producte en un magatzem del país, amb la qual cosa poden servir directament a distribuïdors i, en alguns casos, a minoristes i restaurants sense necessitat de disposar d’importador.



