Empresa i Treball

TURISME

Catalunya signa un conveni per potenciar la promoció i la comercialització de les estacions nàutiques

query_builder   11 maig 2011 12:18

event_note Nota de premsa

TURISME

Catalunya signa un conveni per potenciar la promoció i la comercialització de les estacions nàutiques

  • L’objectiu d’aquest conveni és divulgar i posicionar el producte Estació Nàutica a escala nacional i internacional, especialment en el Regne Unit, Alemanya, França i Rússia, mercats emissors considerats prioritaris.
  • Catalunya disposa actualment de set estacions nàutiques repartides per tot el litoral.
 
La Direcció General de Turisme del Departament d'Empresa i Ocupació ha signat un conveni de col·laboració amb l’Instituto de Turismo de España (Turespaña), la Sociedad Estatal para la Gestión de la Innovación y las Tecnologías Turísticas (SEGITTUR) i l’Asociación Española de Estaciones Náuticas per impulsar la promoció i la comercialització de les estacions nàutiques a escala estatal i internacional.
 
En concret, l’Agència Catalana de Turisme, mitjançant la signatura d’aquest conveni, desenvoluparà el pla anual d’actuació previst per a aquest 2011 amb els projectes, les activitats i les accions promocionals i de màrqueting que es duran a terme per divulgar i posicionar el producte Estació Nàutica en els mercats emissors considerats prioritaris en aquest conveni: Regne Unit, Alemanya, França i Rússia.
 
Des de l’ACT es considera el turisme esportiu com a un dels productes amb més potencial de creixement i, concretament, s’aposta per l’impuls a les estacions nàutiques com a projecte innovador en el litoral català i com a element desestacionalitzador de l’oferta de turisme nàutic. L’aportació econòmica de Catalunya per a l’acompliment d’aquest conveni serà de 50.000 euros que se sumarà a l’aportació de la resta d’organismes estatals i de la resta de comunitats autònomes que també subscriuran aquest conveni (Andalusia, Illes Balears, Canàries, Galícia, Múrcia, València i la Ciutat Autònoma de Ceuta).

Una Estació Nàutica és un espai turístic i recreatiu que permet la pràctica del turisme nàutic, entenent-lo com a vacances actives en contacte amb l'aigua, amb la possibilitat de realitzar activitats com ara vela lleugera, vela de creuer, motor, surf, submarinisme, piragüisme, rem, xàrter de creuers, etc. de creuer, motor, surf, submarinisme, piragüisme, rem, xàrter de creuers, etc. Aquestes activitats es complementen amb l'oferta allotjativa, turística i d’oci de l'entorn.

Actualment, Catalunya disposa de 7 estacions nàutiques: L’Estartit - Illes Medes, Roses-Cap de Creus i Badia de Palamós i Calonge-Sant Antoni, a la Costa Brava; Vilanova i la Geltrú, a la Costa de Garraf; Costa Daurada (Salou-Cambrils-Mont-roig/Miami Platja-Vandellós/Hospitalet), a la Costa Daurada; Santa Susanna, a la Costa de Barcelona-Maresme; i Sant Carles de la Ràpita-Delta de l’Ebre, a les Terres de l’Ebre.
 
Aquestes estacions s’agrupen en l’Associació d’Estacions Nàutiques de Catalunya (AENC), que forma part de l’Asociación Española de Estaciones Náuticas (AEEN).
 
Pla d’actuacions de les Estacions Nàutiques 2011
 
Les estacions nàutiques catalanes participaran de les diverses accions que es duran a terme gràcies a la subscripció del conveni de col·laboració, d’entre les quals destaquen: 
  • Promoció internacional: 
    • Presentacions a agències especialitzades en turisme nàutic, associacions, mitjans de comunicació, prescriptors i clubs nàutics dels mercats ja esmentats.
    • Cursos formatius i viatges de prospecció per a agents de viatge i turoperadors.
    • Assistència a fires internacionals i especialitzades.
    • Accions dirigides a client final.
  • Edició de material promocional imprès i audiovisual
  • Estratègia de comunicació que inclou una campanya internacional de publicitat online, accions de relacions públiques i espais publicitaris en salons especialitzats, fires i esdeveniments esportius.
  • A través de Segittur, presència al canal temàtic www.spain.info, on es recollirà tota la informació sobre les estacions nàutiques i es facilitarà la comercialització dels seus productes i recursos turístics.
  • Pel que fa a la promoció nacional, es treballarà per reforçar la col·laboració entre les estacions nàutiques i les empreses i administracions vinculades; consolidar els productes turístics ja existents -com ara les Setmanes Blaves i La Mar d’incentius- i crear-ne de nous.
  • Amb l’objectiu de difondre la marca i la filosofia del projecte es crearan elements com ara el diploma que certifiqui la qualitat i el nivell de les empreses que formen part de l’EENN i un decàleg amb els compromisos amb el client.
  • Creació d’un gran esdeveniment estatal, la Festa del Mar, amb activitats a les diferents estacions nàutiques.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia