- El congrés aprofundeix en l’avaluació com a element de millora durant dos dies
El Departament d’Ensenyament -conjuntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona i Lifelong Learning Programme SAIL- organitza el congrés europeu Avaluar per aprendre, un esdeveniment que aplega diferents professionals del món educatiu d’Europa amb l’objectiu d’analitzar el present i futur dels sistemes d’avaluació educatius. Les jornades, on s’hi han inscrit 340 persones, tindran lloc a Caixaforum de Barcelona avui i demà divendres.
El principal objectiu del congrés és reflexionar sobre la influència de l’avaluació en la millora dels resultats de l’alumnat i en l’aprenentatge, tant en l’educació primària com secundària. Alhora, pretén proporcionar eines al professorat assistent per tal que les incorporin en les pràctiques a l’aula.
Les jornades inclouen conferències, taules rodones i seminaris amb la participació d’experts de països europeus com el Regne Unit, Noruega, Itàlia o la República Txeca.
Entre els diferents temes a debat hi ha la implicació de l’alumnat en l’avaluació, l’estat de l’avaluació formativa a Europa, la importància de les avaluacions externes o la incidència dels resultats PISA en les avaluacions.
Dins de les conferències d’experts internacionals destaca la participació com a ponent del president del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, Joan Mateo. En les jornades també hi haurà un espai d’exposició -elaborada per una vintena de centres- i de presentació de pràctiques escolars relacionades amb aquesta temàtica.
12 de maig de 2011