Per al Consorci AOC, el conveni reafirma la seva línia estratègica de col·laboració amb els col·legis professionals i consolida el seu paper d'impuls al sistema d'intercanvi telemàtic mutu d'informació entre les administracions catalanes i altres institucions

El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya (Consorci AOC) i els Registradors de la Propietat i Mercantils de Catalunya han subscrit un conveni de col·laboració per a l’impuls de la interoperabilitat dels sistemes d’informació. El conveni l’ha signat Jordi Ausàs, conseller de Governació i Administracions Públiques i president del Consorci AOC, i Antonio Cumella Gamide, degà dels Registradors de la Propietat i Mercantils de Catalunya.
En virtut d’aquest conveni s’estableix un marc de col·laboració i d’intercanvi d’informació, entre les administracions catalanes i els registres mercantils i de la propietat, en virtut del qual els registres posaran a disposició del Catàleg de Serveis de Transmissions de Dades i Certificats Electrònics, que gestiona el Consorci AOC per a les administracions catalanes, la seva informació registral. Per la seva banda, els registres gaudiran també d’accés a les dades i documents introduïts per les administració catalanes en aquest catàleg. De forma que es permetrà una simplificació dels procediments administratius per tal d’aconseguir un estalvis temps i costos en les tramitacions, en benefici dels ciutadans, els registres i les administracions públiques.
Aquesta incorporació al catàleg comportarà que:
Les administracions catalanes puguin sol·licitar, accedir i consultar electrònicament la informació registral arxivada en suport digital pels registres en el Catàleg de Serveis de Transmissions de Dades i Certificats Electrònics, amb plenes garanties tècniques, jurídiques i de seguretat.
- Els registres civils i mercantils gaudeixin d’accés a les dades i documents que les administracions catalanes han localitzat en el Catàleg de Serveis de Transmissions de Dades i Certificats Electrònics, al qual el Consorci AOC dóna suport tecnològic mitjançant el Sistema d’Informació de Recursos d’Interoperabilitat i la Plataforma de Col·laboració Interadministrativa.
- Les administracions catalanes puguin realitzar la presentació telemàtica de documents per a la inscripció registral, ja sigui a través dels portals del propi Col·legi de Registradors, com per les plataformes creades per la pròpia administració.
Per fer-ho efectiu, tant el Consorci AOC com els Registradors de Catalunya acorden adaptar i desenvolupar els mecanismes necessaris que permetin la interconnexió entre la plataforma del Consorci i la plataforma tecnològica del Col·legi de Registradors, de forma que les transmissions es facin mitjançant un canal segur, que garanteixi en tot moment la seguretat, la traçabilitat i la confidencialitat en els intercanvis d’informació entre ambdues plataformes.
Dades i documents disponibles al catàleg
Concretament les dades i documents electrònics que el Col·legi de Registradors de la Propietat i Mercantil de Catalunya posaran a disposició de les administracions catalanes són:
• Informació dels registres de la propietat:
- consulta dels registres en que una persona té dretes inscrits
- Nota simple informativa d’una finca d’un registre de Catalunya
- Nota simple informativa d’un registre de fora de Catalunya
• Informació dels registres mercantils
- Consulta de les dades generals d’una societat mercantil
- Consulta de dades especials (contingut d’un poder, estatuts, etc...)
- Les consultes de societats inscrites en registres de fora de Catalunya
El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya
El Consorci AOC té la seva gènesi en el Pacte per a la promoció i el desenvolupament de la Societat de la Informació a les administracions públiques catalanes, signat al Parlament de Catalunya el 23 de juliol de 2001, entre els presidents de tots els grups parlamentaris, el Govern de la Generalitat de Catalunya i els governs locals representats per Localret. Del Consorci AOC en depèn, com a organisme autònom, l’Agència Catalana de Certificació- CATCert.
Fonamentalment, la missió del Consorci és col·laborar amb les administracions públiques catalanes en l’adopció i desenvolupament de polítiques per a la millora dels serveis públics, mitjançant l’impuls i promoció d’iniciatives, el desenvolupament de productes i la gestió de serveis d'ús intensiu de les tecnologies de la informació i les comunicacions. En resum, és l’instrument per facilitar i fer més efectiva l’Administració electrònica.



