Empresa i Treball

TURISME

La Generalitat negocia amb turoperadors britànics l'increment de destinacions a Catalunya i la possibilitat de nous vols

query_builder   27 maig 2011 21:00

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat negocia amb turoperadors britànics l'increment de destinacions a Catalunya i la possibilitat de nous vols


  • El president de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, s’han reunit avui amb representants dels principals turoperadors i professionals turístics britànics en el marc d’una jornada professional organitzada a Londres per l’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Ocupació.
  • La jornada —que tenia com a objectiu promocionar Catalunya com a destinació turística de primer ordre—  s’ha celebrat a la Tate Modern Gallery de Londres i ha comptat amb la presència de destacades personalitats del món polític, empresarial, cultural i esportiu del nostre país.
 

 L’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, ha organitzat avui a Londres una potent acció promocional dirigida a consolidar la destinació catalana en el mercat britànic. L’ACT ha escollit un espai emblemàtic com és la Tate Modern per unir cultura, gastronomia, negocis i esport en un esdeveniment que ha inclòs una jornada comercial, una presentació de la destinació catalana i un sopar gastronòmic.

En el marc d’aquesta acció, el president de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, han mantingut reunions de primer nivell amb els principals turoperadors britànics. Dues d’aquestes reunions de treball han estat amb Cosmos (Monarch Airlines) i amb Nielson, amb qui s’ha avançat en la possibilitat d’incorporar moltes més destinacions catalanes als seus catàlegs, fet que podria comportar l’establiment de nous vols directes als aeroports catalans, com poden ser Girona i Lleida. Aquest darrer pensant en el turisme actiu i d’esquí.
 
Altres turoperadors i professionals del sector turístic britànic amb qui s’han reunit el president Mas i el conseller Mena han estat WorldChoice, un dels majors consorcis d’agències de viatge del Regne Unit, que suposa una 100% de quota de mercat vocacional; la majorista hotelera hotelera Gullivers Travel Associates, amb implantació mundial; l’associació AITO, que agrupa uns 150 turoperadors independents; ETOA, que representa a més de 125 operadors turístics mitjans; i amb l’associació britànica d’agents de viatge independents que aplega unes 160 agències.
 
El president ha demanat a aquests turoperadors i professionals del sector britànics com creien que es podia “vendre millor Catalunya” i com des del Govern i el sector privat es podia contribuir a incrementar la seva activitat pel que fa a les destinacions catalanes. El sector britànic li ha apuntat, entre d’altres, amb un major suport a les xarxes de venda, amb formació i amb viatges de familiarització per al canal de venda.
 
El britànic és el segon mercat emissor en importància per a Catalunya. Durant l’any 2010, Catalunya va rebre més d’1,4 milions de turistes britànics, el 10,3% del total de turistes estrangers que van arribar a la destinació catalana. L’estada mitjana d’aquests turistes a Catalunya va ser de 7,6 dies, van generar més d’11 milions de pernoctacions i una despesa de 912 milions d’euros. Cal destacar que aquest mes d’abril, i per primera vegada des de l’inici de la crisi, els britànics han augmentat els seus viatges a Catalunya. El turisme cultural, d’esdeveniments i els city breaks estan creixent, mentre el consum dels paquets vacacionals de sol i platja es redueix.
 
Una jornada professional completa
 
La presència i promoció del turisme català a Londres ha coincidit amb l’exposició que es pot veure a la Tate Modern dedicada a l’obra de Joan Miró –la més important que sobre aquest artista s’ha fet mai fora de Catalunya- i amb la final de la Champions que enfrontarà el Barça i el Manchester United demà dissabte 28 de maig. El FC Barcelona, també ha donat suport a aquesta iniciativa, que ha comptat entre d’altres amb la presència del president del club, Sandro Rossell.
 
La Direcció General de Turisme, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha volgut aprofitar aquest cap de setmana en què Catalunya i Barcelona centren l’atenció mediàtica, per unir cultura, esport i turisme en una acció que ha de reforçar la promoció en un mercat clau i en recuperació.
 
L’esdeveniment a Londres ha inclòs una jornada comercial on una vintena d’empreses i entitats catalanes han tingut l’oportunitat de vendre el seu producte a una seixantena de turoperadors especialitzats en cultura, gastronomia i incentius. Posteriorment, s’ha fet una presentació de Catalunya a càrrec del president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, i de responsables de diferents entitats vinculades al sector turístic català. La jornada professional s’ha tancat amb un tast gastronòmic a càrrec del col·lectiu de cuina La Ràpita-Delta de l’Ebre.


L’acció s’ha organitzat conjuntament amb Turisme de Barcelona. Vueling és l’aerolínia oficial d’aquest esdeveniment que compta amb la col·laboració del FC Barcelona, la Fundació Miró, l’Institut Ramon Llull, el Festival Internacional de Música Castell de Peralada, Estrella Damm, Torres, Vilarnau i Avis.
 

1  

Imatges

El president Mas acompanyat del president de FC Barcelona, Sandro Rosell, i del conseller Mena, amb d'altres autoritats

El president Mas acompanyat del president de FC Barcelona, Sandro Rosell, i del conseller Mena, amb d'altres autoritats 422

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia