
Es tracta d’una aplicació per a mòbil gratuïta i accessible des d’Internet que permet consultar sobre el terreny quins són els centres emissors de TDT més pròxims, cap a on cal orientar les antenes i la polaritat amb què emeten
La Generalitat de Catalunya, mitjançant el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), ha desenvolupat una aplicació de realitat augmentada per facilitar l’accés a la televisió digital terrestre (TDT) que permet consultar sobre el terreny quins són els centres emissors de TDT més propers, cap a on cal orientar les antenes per rebre correctament el senyal i la polaritat amb què emeten aquestes. La informació apareix a la pantalla del terminal sobreposada sobre el paisatge, mitjançant la càmera del telèfon. Aquesta aplicació (SITCRA), gratuïta i accessible des d’Internet, funciona actualment sobre l’iPhone o qualsevol terminal amb sistema operatiu Android amb els requeriments mínims adequats.
Un cop instal·lada l’aplicació, l’usuari pot obtenir informació sobre la ubicació dels centres emissors més pròxims, la distància a què es troben, l’azimut o angle respecte de la posició, la polaritat amb què emeten els centres i els canals o MUX que tenen activats. També permet accedir als mapes de cobertura dels municipis als quals dóna servei cada centre emissor localitzat. Amb aquesta solució tecnològica, qualsevol ciutadà o empresa instal·ladora pot obtenir informació completa, a l’instant i al lloc des d’on es vol accedir a la TDT, cosa que, en el cas de les empreses instal·ladores, suposa una millora en els temps i els costos de la instal·lació, i en el cas dels ciutadans, pot facilitar la solució de problemes de cobertura o mala recepció del senyal sense haver de recórrer a l’instal·lador.
El desenvolupament d’eines informàtiques d’aquest tipus complementa la tasca de desplegament de la TDT a tot el territori català que du a terme la Generalitat de Catalunya mitjançant el pla Catalunya Connecta, tot contribuint a millorar la prestació del servei. D’altra banda, el potencial de les noves aplicacions de telefonia mòbil i eines basades en el concepte de “realitat augmentada” en la prestació de serveis de telecomunicacions fomenta la innovació com a eina de competitivitat de les empreses tecnològiques catalanes.



