A fi d’adaptar-se als nous hàbits de consum, la formulació de plats fàcils de preparar que mantinguin les propietats nutritives del peix s’està convertint en un dels aspectes més innovadors per a la indústria dels productes del mar. Un exemple són els productes que barregen noves fórmules d’elaboració i modernitat en els sistemes d’envasatge i conservació, la qual cosa suposa un aspecte convenient tant per al productor com per al consumidor.
En el marc del projecte espanyol Futural i gràcies al suport científicotecnològic de l’IRTA-CENTA de Monells (Girona), l’empresa Barrufet Group ha dissenyat una nova gamma de plats de quarta i cinquena gamma destinats, principalment, a la distribució a través del canal de la restauració col·lectiva, tot i que també podrien destinar-se a la venda al detall.
Al llarg dels 4 anys de durada del projecte l’empresa ha aconseguit afegir una nova línia de plats preparats a la seva cartera de productes, tals com fingers de rap, steak de rap, broqueta de rap i gambes, broqueta de gamba i calamar (IV gamma) o tapes de sípia allada (V gamma).
Els tecnòlegs de l’IRTA-CENTA, centre que forma part de la xarxa Tecnio creada per potenciar la tecnologia diferencial, la innovació empresarial i l’excel·lència a Catalunya, han aconseguit trobar la millor fórmula per mantenir l’elevat valor nutricional i la mateixa aportació proteica que el peix original.
Segons Marc Permanyer, investigador de l’IRTA-CENTA i responsable del projecte, “els nostres estudis també han permès optimitzar el procés d’envasatge industrial, i han ofert la possibilitat a Barrufet de disposar de productes amb una vida útil més llarga”.
A més de millorar la gestió dels estocs de l’empresa s’ha aconseguit proveir el sector de l’hoteleria, la restauració i el càtering (HORECA) d’un producte amb un elevat valor afegit, ja que permet limitar excedents en les cuines del canal esmentat.
“L’objectiu principal del projecte Futural és dissenyar els aliments del futur, és a dir, aliments més segurs, més nutritius i més convenients” recorda Joan Manel Albacete, gerent de l’IRTA-CENTA. “La formulació d’aquests nous productes per a Barrufet Group no només ha centrat plenament el propòsit esmentat, sinó que ha permès a l’empresa incrementar el valor de la seva cartera de productes.”