Empresa i Treball

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme prepara un curs de formació online sobre Catalunya per a 6.000 turoperadors i agents de viatge xinesos

query_builder   30 maig 2011 15:50

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme prepara un curs de formació online sobre Catalunya per a 6.000 turoperadors i agents de viatge xinesos

. L’objectiu d’aquest curs impulsat per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) és formar experts coneixedors de l’oferta turística catalana. 

. El curs, que es durà a terme els mesos de juliol i octubre, està dirigit a professionals de la província de Guangdong i de Hong Kong.

. Aquesta iniciativa suposa una formació turística sense precedents en el mercat xinès. L’ACT utilitzarà una plataforma tecnològica online que ja fan servir empreses multinacionals en la formació dels treballadors que tenen arreu del món.

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha desenvolupat un curs de formació online sobre el turisme a Catalunya dirigit a més de 6.000 professionals del sector turístic xinés.

Aquesta iniciativa està pensada per a formar turoperadors i agents de viatge de Guangdong i Hong Kong perquè adquireixin coneixements específics sobre l’oferta turística catalana i convertir-los en prescriptors de Catalunya. La formació es durà terme entre els mesos de juliol i octubre i tots aquells que superin el curs obtindran un diploma que els acreditarà com a experts coneixedors de la destinació catalana.

El curs està format per 21 unitats didàctiques, el contingut de les quals l’ha dissenyat un grup de treball de la Universitat de Guangzhou format per professionals catalans i cantonesos. En aquets sentit, el curs s’ha adaptat tenint en compte les característiques i el perfil dels turistes d’aquest mercat. El projecte es duu a terme a través d’una plataforma tecnològica d’alt nivell utilitzada per empreses multinacionals en la formació dels treballadors que tenen arreu del món.

Per la seva banda, el Govern de Guangdong organitzarà una missió a Catalunya amb responsables de les principals agències de viatges i turoperadors de la zona per presentar-los el projecte i perquè coneguin in situ alguns dels atractius que s’explicaran en el curs online.

Si l’experiència és positiva, els responsables turístics de Catalunya podrien replicar-la a d’altres províncies de la Xina i a d’altres països asiàtics.

Algunes dades sobre el mercat xinès
 
L’Agència Catalana de Turisme disposa d’un Centre de Promoció Turística a Beijing que, des de la seva posada en marxa al 2005, treballa per donar a conèixer Catalunya i estrènyer llaços amb el mercat xinès.
 
D’entre les accions que s’han dut a terme per captar turisme xinès destaca l’organització de workshops, viatges de premsa i de familiarització, l’edició en xinès d’una publicació turística i la creació d’una web amb informació de Catalunya específicament per al mercat xinès.
 
Els més de mil milions d'habitants de la Xina resulten un mercat molt atractiu, especialment en el turístic, ja que es pot convertir en una de les fonts de turistes més important del món. L’Organització Mundial del Turisme (OMT) preveu que l’any 2020, la Xina sigui el principal emissor de turistes i calcula que en deu anys uns 100 milions de xinesos viatgin fora del seu país. A Catalunya, en els darrers cinc anys, el turisme xinès ha crescut un 40%, i l’any 2010 es calcula que hi van arribar uns 65.000 xinesos. Barcelona n’és la primera destinació.
 
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia