Direcció General de Comunicació

El Govern destina 11,7 milions d'euros al servei d'atenció i gestió d'emergències del telèfon 112

El Govern destina 11,7 milions d'euros al servei d'atenció i gestió d'emergències del telèfon 112

query_builder   31 maig 2011 16:26

event_note Nota de premsa

El Govern destina 11,7 milions d'euros al servei d'atenció i gestió d'emergències del telèfon 112

 
  • El Consell Executiu ha aprovat la renovació del contracte, que com a novetat inclourà una atenció específica a la població amb discapacitat auditiva, mitjançant un sistema de videoconferència a través d’Internet amb intèrprets de la llengua de signes
  • L’adjudicatari del servei haurà de disposar dels recursos per atendre el volum total de les trucades rebudes en cada un dels dos centres existents del 112
 
El Govern ha aprovat una partida pressupostària d’11,7 milions d’euros destinats al procés de renovació de la contractació del Servei d’atenció de trucades d’urgència 112 de la Generalitat per a un període de 24 mesos. La missió principal del servei públic d'atenció de trucades d'urgència és contribuir a donar una resposta ràpida, senzilla, eficaç i coordinada a les peticions urgents d'assistència que faci qualsevol ciutadà o ciutadana en el territori de Catalunya en matèria d'atenció sanitària, d'emergències ambientals, d'extinció d'incendis i salvament i de seguretat ciutadana, amb la coordinació de protecció civil, si escau, dels serveis corresponents, amb independència de l'Administració pública o de l'entitat a la qual correspongui la prestació material de l'assistència requerida.
 
El servei del telèfon d’urgència 112, comú a Europa, és un servei gratuït, universal, que funciona les 24 hores del dia cada dia de l’any. Depèn del Govern de la Generalitat i està gestionat pel Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència CAGTU 112, adscrit al Departament d’Interior.
 
El centre de Reus és un edifici d’última generació on s’ubiquen sales de comandament i gestió dels cossos d’emergències (Mossos d’Esquadra, Bombers de la Generalitat, Sistema d’Emergències Mèdiques) i també una de les dues sales, l’altra és a Barcelona, del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya CECAT, dependent de la Direcció General de Protecció Civil.
 
Una de les novetats del servei serà l’atenció específica a la població amb discapacitat auditiva, mitjançant un sistema de videoconferència a través d’Internet amb intèrprets de la llengua de signes.
 
Amb el nou servei es realitzarà un reforç de la gestió de la qualitat per garantir un nivell d’excel·lència òptim. Per això, el servei serà sotmès a auditories internes i externes (fins ara les auditories es feien per part de la prestatària del servei, a banda de la supervisió continuada realitzada pel propi CAGTU). A més, es constituirà una Comissió de Seguiment Operatiu formada per personal del CAGTU i de l’empresa adjudicatària del servei que avaluarà les actuacions i serveis realitzats.
 
Pel que fa al personal que proveeix el servei, s’insisteix en el manteniment dels nivells de coneixement del territori català per gestionar òptimament les trucades i la derivació eficaç i eficient als cossos operatius, també la capacitat de treball en situacions d’alt estrès, així com el coneixement d’idiomes, garantint en tot moment l’atenció telefònica en els idiomes oficials, i també en anglès, alemany i francès. L’any 2010, el 112 va atendre, per exemple, 4.878 trucades en francès i 1.228 en alemany.
 
El servei d’atenció mantindrà els nivells de qualitat màxims exigits fins ara (amb un percentatge de trucades respostes pel servei CAGTU 112 amb un temps d’espera inferior a 10 segons superior al 90%).
 
El telèfon 112 va rebre l’any 2010 un total de 5 milions de trucades.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia