
El responsable d’Agricultura exigeix a la UE una campanya d’informació amb l’objectiu que els consumidors recuperin la confiança dels productes catalans
Pelegrí es mostra preocupat per la reacció que pugui tenir Rússia, un dels principals mercats de fruita
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, ha assistit avui, a Madrid, a una reunió especial sobre la crisi dels cogombres, convocada pel Ministeri de Medi Ambient, i Medi Rural i Marí (MARM), sota la presidència de la ministra i amb l’assistència dels consellers d’Agricultura autonòmics.
En el decurs de la trobada, el conseller ha afirmat que cal reforçar els mecanismes de control de la Unió Europea (UE) pels productes que venen de fora i que cal exigir-los el mateix nivell de traçabilitat que els productes d’aquí. Segons conseller la UE no ha estat a l’alçada de les circumstàncies i aquest fet mostra que s’han de revisar els mecanismes d’alerta.
Pel conseller cal garantir el rescabalament d’aquests danys a través de les indemnitzacions que correspongui i exigir a la UE un pla d’acció d’informació veraç, transparent i rigorosa als ciutadans i als consumidors. L’objectiu és que aquests recuperin la confiança en els nostres productors i els seus productes que tenen “com no pot ser d’una altra manera la traçabilitat absoluta i compleixen els estendards de qualitat més exigents que ens permeten garantir una alimentació de qualitat i saludable”.
D’altra banda, Pelegrí ha mostrat la seva preocupació per la reacció que pot tenir Rússia, un dels principals mercats de fruita. Segons el conseller, hi havia la previsió que enguany les vendes de fruita en aquest mercat podrien augmentar al voltant del 12%, però els fets d’aquests darrers dies podrien provocar que el mercat rus deixés de comprar fruita catalana.
Els responsables de les comunitats autònomes tornen a estar convocats demà a Madrid per tal de tractar dos punts. Per una banda, els procediments que els productors hauran de seguir per demanar les compensacions per les pèrdues causades, tant a nivell de producció com de consum, que s’han produït ara i en el futur. Per l’altra es començarà a treballar per definir les campanyes d’informació que s’han de realitzar, tant aquí com a la resta d’Europa per tal d’aconseguir recuperar la confiança dels consumidors vers els productes espanyols.