• L’Agència Catalana de Turisme organitza avui a Barcelona una gran jornada professional on un centenar d’empreses catalanes especialitzades en el turisme de reunions i 70 organitzadors professionals d’esdeveniments de 13 països mantindran fins a 1.300 entrevistes comercials. 
  • Segons les dades amb què treballa el Catalunya Convention Bureau per a l’any 2010 –pendents de tancament-, Catalunya hauria acollit més de 5.500 reunions amb més d’un milió de participants.

L’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita a la Direcció General de Turisme del Departament d’Empresa i Ocupació, organitza avui, al Palau de Congressos de Catalunya (Barcelona), el Buy Catalunya Meetings Incentives & Events, una gran jornada comercial on participen un centenar d’empreses catalanes especialitzades en el mercat de reunions i 70 organitzadors professionals d’esdeveniments de 13 mercats internacionals. Al llarg del dia es duran a terme 1.300 entrevistes professionals.
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro, i del director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, han assistit a aquest workshop que té dos objectius principals, d’una banda donar suport a les empreses catalanes proveïdores de serveis en aquest segment de negocis i, d’una altra, posicionar el Catalunya Convention Bureau a escala internacional per promoure Catalunya com a destinació referent en el turisme de reunions.
 
En aquest marc, la directora general de Turisme, Marian Muro, ha destacat que la celebració d’aquest esdeveniment és una aposta clara per part de la Generalitat de dinamitzar una segment que creiem que és molt important, en aquests moments gaudim d’unes infraestructures per poder acollir aquests tipus d’actes i no només a Barcelona sinó a tot Catalunya,  és un mercat que té expectatives més enllà de Barcelona”. La directora també ha assenyalat que “és la primera vegada que hem especialitzat aquest event en aquest mercat concret i la resposta és summament satisfactòria, les agendes estan plenes i les perspectives són molt optimistes”.
 
El Buy Catalunya suposa un clar avantatge competitiu per als empresaris catalans que tenen l’oportunitat de posicionar i comercialitzar la seva oferta especialitzada en una única jornada de treball davant organitzadors de reunions professionals d’arreu del món sense moure’s de Catalunya. Els organitzadors professionals de reunions que participen al Buy Catalunya 2011 han vingut d’Alemanya, Suècia, Xina, Sèrbia, Bèlgica, Dinamarca, França, Itàlia, Països Baixos, Gran Bretanya, Rússia, Estats Units i Espanya.
 
Prèviament a la celebració d’aquest workshop, l’ACT  ha organitzat quatre viatges educacionals que han dut els meeting planners internacionals a conèixer in situ els atractius i les singularitats de Catalunya, així com la seva oferta en espais de reunions, hotels i activitats per complementar programes socials i viatges d’incentiu.
 
Els quatre viatges simultanis de prospecció els han permès conèixer , a més de la ciutat de Barcelona, destinació consolidada com a referent en el turisme de reunions, altres  llocs  i empreses d’arreu de Catalunya que s’estan posicionant per captar turisme de negocis, com ara Santa Susanna, Girona i Lloret de Mar, Castelldefels, Gavà, Salou, Vila-seca, Tarragona, Reus, El Vendrell, Montserrat, Cardona, Sitges, el Penedès, Lleida, el Montsec, Granollers i Terrassa.
 
Catalunya Convention Bureau
 
El Buy Catalunya Meetings, Incentives & Events forma part del pla d’accions del Catalunya Convention Bureau (CCB), el nou programa de l’Agència Catalana de Turisme nascut fa menys d’un any per consolidar la destinació catalana en el mercat internacional de reunions, congressos, convencions i viatges d’incentius.
 
El Catalunya Convention Bureau té actualment 120 membres, entre empreses privades, entitats i convention bureaux locals. Amb l’esforç conjunt de sector públic i privat, el CCB posa a l’abast dels professionals de l’organització d’esdeveniments totes les eines possibles per facilitar que Catalunya sigui seleccionada com a seu de futures trobades de negocis.
 
El turisme de reunions a Catalunya
 
Catalunya és la primera destinació de l’estat espanyol en turisme de reunions, tant pel que fa a nombre de participants com de reunions, segons l’Informe de Medició del Turisme de Reunions a Espanya.
 
Segons les dades amb què treballa el CCB per a l’any 2010 –pendents de tancament-, Catalunya hauria acollit més de 5.500 reunions, entre corporate (44%), jornades (42%) i congressos (14%), amb més d’un milió de participants. S’estima que l’impacte econòmic que generaria aquest sector a Catalunya superaria els 1.300 milions d’euros.
 
D’aquestes trobades, el 29% són d’àmbit internacional; 31%, d’àmbit espanyol; i el 40%, d’àmbit català. Els sectors d’activitat majoritaris han estat l’econòmic, el mèdic-sanitari, el cultural, el públic, el científic-tecnològic i l’universitari.
 
Els turistes de negocis que arriben a Catalunya procedeixen principalment de la resta d’Espanya, França, Gran Bretanya, Alemanya, Itàlia i Estats Units i l’activitat de reunions es concentra en els mesos de primavera i de tardor.
 
Pel que fa al seu perfil, el turista de reunions acostuma a allotjar-se en hotels, especialment de quatre estrelles, i d’entre les activitats complementàries més sol·licitades destaquen activitats a l’aire lliure, gastronòmiques, culturals, el shopping i les esportives. La despesa mitjana diària del turista de reunions dobla la d’un turista convencional.
 
La dimensió i l’oferta catalana en l’àmbit del turisme de reunions (amb més de mil espais aptes per acollir reunions), la seva experiència turística en d’altres segments i el posicionament de la ciutat de Barcelona, que ocupa els primers llocs en els rànquings mundials, fan que Catalunya gaudeixi d’un bon posicionament i d’un alt potencial pel que fa al desenvolupament d’aquest producte.
 
El Buy Catalunya Meetings, Incentives & Events compta amb la col·laboració d’Avantgrup, Avis, Vueling, EIBTM, Palau de Congressos de Catalunya, Freixenet, Torres i Spanair.

1  

Imatges

Fotografia del conseller F. Xavier Mena acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro,  i el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, durant la visita al Buy Catalunya Meetings Incentives & Events

Fotografia del conseller F. Xavier Mena acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, durant la visita al Buy Catalunya Meetings Incentives & Events 5299

1  

Fitxers adjunts

Fotografia del workshop Buy Catalunya Meetings Incentives & Events

Fotografia del workshop Buy Catalunya Meetings Incentives & Events
JPG | 6286