
- Iberdrola Comercialización de Último Recurso (IBERCUR) i Iberdrola Generación (IBERGEN) han formalitzat avui la seva adhesió a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. Ambdues empreses comercialitzen l’energia i els productes i serveis associats de la companyia.
- L’Agència Catalana del Consum (ACC) promou l’adhesió de les empreses al sistema arbitral de Consum, mitjançant la Junta Arbitral de Consum de Catalunya, òrgan encarregat de tramitar les reclamacions que formulen els ciutadans quan se senten perjudicats a conseqüència de la compra d’un producte o de la prestació d’un servei.
- La Junta Arbitral de Consum de Catalunya compta amb més de 5.600 empreses adherides al sistema arbitral. Al llarg de l’any 2010, el nombre de reclamacions referides al sector energètic va suposar un 7,3% de les 15.697 totals, per darrere de la telefonia, internet i el transport.
El director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa, ha lliurat aquest matí els distintius d’establiment adherit al Sistema Arbitral de Consum a les empreses Iberdrola Comercialización de Último Recurso (IBERCUR) i Iberdrola Generación (IBERGEN), en un acte on han participat el director de Serveis Energètics, José Carlos Villalvilla; el director comercial d’Iberdrola a Catalunya, Valentín Viejo; i el responsable de relacions amb consumidors, Javier Cornejo. Segons Conesa “el distintiu d’establiment adherit és un senyal de confiança a tenir en compte a l’hora de comprar un producte o contractar un servei”.
L’Agència Catalana del Consum, en la seva missió de garantir els drets de les persones com a consumidores de béns i productes i usuàries de serveis, promou l’adhesió de les empreses al Sistema Arbitral de Consum ja que és una garantia de qualitat afegida. En cas de conflicte, es podran usar els procediments gratuïts de la mediació i l’arbitratge de consum per solucionar-lo. La Junta Arbitral de Consum de Catalunya és l’òrgan administratiu adscrit a l’ACC, encarregat de tramitar les reclamacions que formulen els ciutadans quan se senten perjudicats a conseqüència de la compra d’un producte o de la prestació d’un servei.
Al llarg de l’any 2010, el nombre de reclamacions referides al sector energètic va suposar un 7,3% de les 15.697 totals, per darrere de la telefonia i internet i el transport. Pel que fa a la JACC, el nombre d’empreses adscrites a finals de 2010 arribava a les 5.642, un 15,33% més que l’any 2009.
Iberdrola compta actualment amb més de 400.000 contractes a Catalunya: 250.000 d’energia (gas i electricitat) i 180.000 de productes i serveis associats. L’empresa també ha signat diversos acords amb organismes oficials, com ara la Generalitat de Catalunya o l’Ajuntament de Barcelona. La progressiva implantació de la companyia en el territori català respon a l’activitat comercial d’una xarxa formada per més de 1.500 comercials dedicats a l’atenció i a la venda presencial i als15 punts d’atenció ubicats en diversos municipis catalans.



