- El cap del Govern agraeix les mostres de suport rebudes en rebuig pels aldarulls d’ahir a les portes del Parlament
- Artur Mas va presidir ahir a la nit el sopar anual dels Graduats Socials de Catalunya

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha agraït aquesta passada nit, en el decurs del sopar anual dels Graduats Socials, les mostres de suport i afecte que molts catalans han expressat a les institucions catalanes i al Parlament de Catalunya en especial, com a mostra de rebuig pels aldarulls que es van viure ahir a les portes de la Cambra.
Artur Mas ha dit sentir-se “content perquè tenim un país que és capaç d’entendre aquelles coses en les quals ens juguem el ser o no ser, que en molts casos és la democràcia, les institucions catalanes, i que en el cas de Catalunya a més a més sabem el que ens ha costat tenir-les d’una manera normalitzada i continuada”.
En el seu discurs davant els 800 graduats socials assistents al sopar organitzat pel Col·legi professional d’aquest sector, el president Mas va ressaltar la seva voluntat que la jornada d’ahir, “malgrat l’excepcionalitat que es va viure”, es pogués desenvolupar amb normalitat institucional.
Així, el cap del Govern va subratllar que ell i la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, que també era present a l’acte, havien fet dues coses importants al llarg del dia “ser al Parlament, que és la institució que representa el poble de Catalunya, i poder ser-hi a l’hora que començava la sessió, en un acte de normalitat institucional, i l’altra cosa és poder ser ara, a les 9 del vespre, puntualment, al sopar dels Graduats Socials”.
“Això és un acte d’homenatge a la democràcia, que és un sistema imperfecte, que té debilitats, mancances i esquerdes, però que en qualsevol cas és molt millor que qualsevol altre sistema que se’ns proposa, que estigui basat en el caos, en la coacció o en la violència, i mentre no hi hagi una cosa millor, nosaltres hem de defensar allò que sí que ho és”-va dir Artur Mas.
El president de la Generalitat va aprofitar també el seu discurs per fer un reconeixement a la tasca dels Graduats socials. Una feina, va afirmar, que està en el nucli dur del que és el conflicte, les relacions laborals i contractuals entre empreses i treballadors, i que en les actuals circumstàncies econòmiques adquireix una gran rellevància, primer per la seva complicació tècnica i després perquè viuen amb intensitat els drames personals que malauradament es troben.
En aquest sentit, Artur Mas ha agraït la tasca de la gent que ha treballat molt pel reconeixement d’aquesta professió, de manera especial el president del Consell de Col·legis de Graduats Socials de Catalunya i del Col·legi de Barcelona, Vicenç Cardellach. “Les coses quan van bé no van perquè sí sinó perquè hi ha gent que hi creu, que està disposada a estirar del carro i a trucar a totes les portes” , ha explicat el president i ha confirmat que, com ja ha fet en altres ocasions, el grup parlamentari de CiU continuarà estant al costat dels professionals del sector “perquè sabem que és una feina important”.
Durant la vetllada, el president de la Generalitat, acompanyat del president del Consell de Col·legis de Graduats Socials de Catalunya i del Col·legi de Barcelona, va lliurar la Medalla als Serveis Distingits a José de Quintana, president de la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.



