|
La zona de reparació d’embarcacions s’ha convertit en una nova àrea tècnica capdavantera a la Costa Daurada
|
|
En aquesta instal·lació dissenyada i executada amb criteris de sostenibilitat preval el respecte pel medi ambient i la seguretat
|
|
L’actuació realitzada ha suposat una inversió de 800.000 euros, a càrrec del Club Nàutic
|

.
El director general de Transports i Mobilitat i vicepresident de Ports de la Generalitat, Ricard Font, acompanyat de l’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, la gerent de Ports de la Generalitat, Dolors Rodríguez, i el president del Club Nàutic Cambrils, Joaquim Oliva, entre d’altres autoritats, ha inaugurat el nou varador del port de Cambrils. Aquesta instal·lació, realitzada amb criteris de sostenibilitat de la pròpia instal·lació i de la seva utilització, ha de donar un fort impuls al port de Cambrils i ha de ser un bon dinamitzador de l’economia local, ja que està situada geogràficament en un punt estratègic des d’on es pot donar servei de reparació i manteniment a les embarcacions nàutiques que naveguen per la Costa Daurada, així com servei d’hivernada per a vaixells.

Nou varador
Un varador pioner en matèries de seguretat i sostenibilitat
La nova àrea tècnica, concessionada al Club Nàutic, compta amb naus perquè els industrials del sector nàutic de Cambrils facin les reparacions dels vaixells, un mòdul de serveis, una esplanada de 6.000 metres quadrats per avarar les embarcacions, una rampa d’avarada, un travel lift de 150 tones i una benzinera. Resta pendent la instal·lació d’una marina seca. Aquesta actuació, inclosa en el Pla especial del port de Cambrils aprovat l’any 2005, ha suposat una inversió privada de 800.000 euros.
Un del objectius capdals d’aquesta àrea tècnica ha estat l’adequació de forma sostenible de les seves instal·lacions a les noves exigències en matèria de seguretat i respecte pel medi ambient, a més de l’increment dels serveis oferts als usuaris, adequant-los a les seves necessitats.
El varador s’ha dotat d’una xarxa de recollida, tractament i reaprofitament de les aigües superficials del varador. Aquest nou sistema permet recollir, a través de canalitzacions, les aigües pluvials i les aigües de neteja d’embarcacions i, alhora, separar els hidrocarburs de l’aigua. Després d’aquest primer tractament, les aigües s’emmagatzemem en un dipòsit, des d’on es bomben fins a un sistema que permet obtenir aigua tractada. Posteriorment, aquesta aigua es podrà utilitzar en els processos de reparació i manteniment de les embarcacions. Per altra banda, les aigües residuals de les naus taller i del mòdul de serveis seran impulsades a la xarxa de clavegueram.
Els punts de subministrament d’aigua i de llum s’han substituït per noves torretes amb l’objectiu de millorar la gestió dels recursos energètics. En aquesta línia d’optimització dels recursos, l’enllumenat públic també s’ha canviat per un nou enllumenat que permet l’estalvi energètic i la reducció de la contaminació lumínica.
Així mateix, el varador s’ha dotat d’una motobomba mòbil que llança espumògen, amb una mànega de 20 metres, així com d’extintors distribuïts per tota l’àrea tècnica per a la lluita contra els incendis.
A més, en el varador s’ha remodelat la benzinera. Així, l’àrea tècnica s’ha dotat d’una estació de subministrament de carburant que disposa de tres punts subministradors, cosa que permet donar servei de manera ràpida i eficient a tres embarcacions simultàniament. Una vegada realitzada la nova benzinera, es milloraran els serveis d’atracada per a les embarcacions de la dàrsena esportiva.
20 de juny de 2011



