Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Tretze albergs de la Generalitat reben l'acreditació AMED com a promotors de la dieta mediterrània i l'activitat física

La directora general de l’Agència Catalana de la Joventut, Montserrat Suari, i el director general de Salut Pública, Antoni Plasència, han lliurat aquest matí les acreditacions Amed a tretze albergs de la Xarxa Nacional d’Albergs Socials de Catalunya (Xanascat), gestionats pel Departament de Benestar Social i Família.
 
La distinció Amed és un projecte liderat per la Direcció General de Salut Pública del Departament de Salut juntament amb ajuntaments, consells comarcals, gremis de restauració i la Fundació Dieta Mediterrània, que consisteix en identificar i acreditar els establiments que ofereixen opcions d’alimentació mediterrània i de lleure actiu.
 
Amb l’acreditació, es garanteix que l’oferta gastronòmica que se serveix en aquests albergs contingui:
 
  • La utilització d’oli d’oliva, per amanir i preparar els plats.
  • Una àmplia oferta de verdures, hortalisses i llegums en els menús.
  • Prioritat de peixos i carns magres en la confecció dels plats.
  • Fruita fresca abundant com a postres habituals.
  • La inclusió de productes integrals.
  • L’oferta de làctics amb baix contingut en greix.
  • La difusió de material i informacions sobre alimentació saludable i oci actiu.
 
 
Els tretze albergs acreditats són:
 
  • Alberg La Valira (La Seu d’Urgell)
  • Alberg del Pallars (Tremp)
  • Alberg Mare de Déu de les Neus (La Molina)
  • Alberg Mare de Déu de Montserrat (Barcelona)
  • Alberg Jaume I (L'Espluga de Francoli)
  • Alberg Torre Ametller (Cabrera de Mar)
  • Alberg Mas Silvestre (Canyamars)
  • Alberg J.M. Batista i Roca (El Masnou)
  • Alberg Mossèn Antoni Batlle (Deltebre)
  • Alberg Cerverí (Girona)
  • Alberg Empúries (L’Escala)
  • Alberg Pic de l’Àliga (Queralbs)
  • Alberg Pere Figuera (Planoles)
 
Aquests tretze albergs serveixen junts una mitjana d’uns 900.000 àpats a l’any, entre esmorzars, dinars, sopars i berenars, i atenen a uns 1.900 comensals al dia.
 
 
Identificació de l’establiment
 
Els albergs acreditats estan senyalitzats amb un adhesiu exterior que els identifica com a establiments Amed. Tots els restaurants que compleixen els criteris poden ser acreditats, tot i que el projecte s’adreça principalment als establiments que ofereixen menú, ja que quasi un 37% de la població adulta de Catalunya menja fora de casa entre 1-3 vegades a la setmana. En l’actualitat, Amed arriba a més de 30.000 comensals.
 
La identificació i acreditació de restaurants promotors de la dieta mediterrània -acreditació Amed, forma part de les estratègies del Pla Integral per a la Promoció de la Salut mitjançant l’Activitat Física i l’Alimentació Saludables, PAAS. Dins aquest Pla, que es va iniciar a Catalunya l’any 2006, liderat pel Departament de Salut, s’han dut a terme més de 60 accions en diferents àmbits, l’educatiu, el comunitari, el laboral i també en l’àmbit de la salut. Per a més informació sobre el PAAS, podeu consultar www.gencat.cat/salut/depsalut/html/ca/dir2649/doc33796.html.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia