Empresa i Coneixement

MODA

Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Fira de Barcelona i Cambra de Comerç aposten per consolidar Barcelona com a referent internacional de la moda i el disseny

query_builder   11 juliol 2011 18:58

event_note Nota de premsa

MODA

Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Fira de Barcelona i Cambra de Comerç aposten per consolidar Barcelona com a referent internacional de la moda i el disseny

 
  • La Generalitat de Catalunya impulsa el nou Pla de la Moda 2011-2015 que es desenvoluparà coordinadament amb l’Ajuntament de Barcelona, Fira de Barcelona i Cambra de Comerç de Barcelona.
  • La formació en el camp de la moda, el suport al finançament de les empreses del sector i, la incentivació de la presència en passarel·les internacionals, són algunes de les línies de treball d’aquest pla.

La Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, Fira de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona aposten per consolidar el posicionament de Barcelona com a referent internacional de la moda i el disseny.
 
Les accions que es duran a terme, mitjançant el treball coordinat entre totes quatre institucions, i la participació del sector privat, permetran sumar esforços per tal d’impulsar el disseny, la indústria, la producció, la internacionalització i generar ocupació en el sector.
 
Amb aquesta acció coordinada, Generalitat, Ajuntament, Fira i Cambra de Comerç compartiran coneixement i volen donar resposta a les necessitats de les empreses del sector amb els següents objectius:
 
  • Disposar a Barcelona, i a Catalunya, d’una oferta potent de formació en l’àmbit de la moda, treballant per la potenciació i posada en valor dels oficis lligats amb el sector de la moda; així com de programes formatius específics per dotar d’estratègia empresarial les iniciatives emprenedores d’aquest sector.
  • Acompanyament d’iniciatives públic-privades que dotin de major competitivitat el comerç del sector de la moda, augmentant la visibilitat de la seva oferta.
  • Impulsar programes d’atracció de talent creatiu.
  • Crear un únic paquet de moda a Barcelona, que durant dues setmanes l’any (hivern i estiu), aglutini un programa d’esdeveniments de primer nivell a l’entorn de la moda. 
  • Concentrar en aquestes dues setmanes aquells premis i guardons impulsats, tant per les institucions com pel sector privat.
  • Impulsar la creació d’una plataforma de col·laboració públic-privada amb l’objectiu de treballar conjuntament per consolidar elposicionament de la ciutat de Barcelona com a plataforma internacional de referència en el món de la moda. 
 
 
Pel què fa a la Generalitat de Catalunya, el Departament d’Empresa i Ocupació, mitjançant el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), du a terme les accions de promoció i difusió tant a nivell nacional com internacional, en l`àmbit de la moda. Aquestes accions es recolliran en el nou Pla de la Moda de Catalunya per als propers 5 anys (2011-2015).
 
L’objectiu principal d’aquest Pla és donar la màxima força comercialitzadora a les empresesi dotar el sectordels instruments necessaris d’acompanyament i suport. En aquest sentit, el nou Pla de la Moda 2011-2015 contempla actuacions a partir de quatre grans eixos estratègics: formació, suport al finançament, augment de la capacitat empresarial i augment del grau d’internacionalització.

El Govern, en el marc d’aquest nou Pla, preveu continuar apostant per la pasarel.la 080 Barcelona Fashion com una plataforma per a la internacionalització i projecció de dissenyadors i marques, potenciant-hi les sinèrgies entre la indústria i el talent creatiu per reforçar els vincles entre disseny, producció, distribució i promoció de la moda catalana.

L’Ajuntament de Barcelona té dins dels seus eixos principals d’actuació la lluita contra la crisi i la creació d'ocupació a la ciutat, així com el reforçament del posicionament internacional de la marca Barcelona. En aquest sentit, l’Ajuntament aposta decididament per la moda com un sector econòmic clau per a la ciutat. Així, el consistori afronta una nova etapa amb un diàleg obert i constructiu amb la Generalitat de Catalunya i totes les entitats privades que treballen en aquest sector per tal d’avançar cap a la capitalitat de Barcelona i Catalunya en el sector de la moda, la creativitat i les tendències. L’objectiu és la suma d’esforços per optimitzar recursos i establir estratègies de col·laboració públic-privades que permetin avançar en el camí cap a la capitalitat de Barcelona.

Des del consistori també es vol reforçar el posicionament de la capital catalana com a un referent en moda, disseny i tendències, element decisiu en el nou model econòmic de creixement que s’impulsa des del consistori, més basat en la producció d’alt valor afegit i la competitivitat com a eines decisives per afrontar la crisi. El govern municipal vol enfortir el teixit de pimes locals amb posicionament global, dotar d’estratègia empresarial a la iniciativa creativa emprenedora, atreure talent creatiu, a més de potenciar el local i connectar-lo internacionalment.
 
Fira de Barcelona, per la seva banda, contribuirà a reforçar la setmana de la moda a Barcelona amb el saló The Brandery, un certamen de moda urbana nascut el 2009 amb la voluntat d’ajudar el sector a créixer i internacionalitzar-se, propiciant el contacte entre les marques i els compradors internacionals. Fira se suma al Pla de la Moda impulsat pel Govern català amb l’objectiu de buscar sinèrgies entre tots els esdeveniments relacionats en aquest àmbit  que tenen lloc a la ciutat, ja sigui en recursos econòmics, espais o dates de celebració.
 
Pel què fa a la Cambra de Comerç de Barcelona continuarà donant suport al sector de la moda a través del projecte “Barcelona és moda”, que consta de dues iniciatives a disposició de les empreses. D’una banda, el portal www.barcelonaesmoda.com: un punt de trobada per als professionals del sector i que facilita informació per a la presa de decisions. I de l’altra, el Premi “Barcelona és moda”. Un guardó que enguany ha arribat a la seva cinquena edició i que té per objectiu la promoció de l’activitat econòmica que el sector de la moda genera.    En aquest sentit, la Cambra de Comerç dóna suport a les iniciatives públic – privades, que contribueixin a consolidar i projectar el sector de la moda i la ciutat de Barcelona i que comptin amb un clar lideratge empresarial donat que cal que la gestió dels recursos públics es faci des d’una òptica empresarial.