El secretari general de l’Esport, Ivan Tibau, ha explicitat avui el suport de la Generalitat a la promoció del ioga a Catalunya, una disciplina que “és més que un esport” i que té “múltiples beneficis” per a la població. Ivan Tibau ha remarcat que la celebració del Barcelona Yoga Conference (BYC), el primer congrés internacional de ioga que té lloc a Catalunya, contribuirà a situar el nostre país com un referent internacional d’aquesta pràctica.

Durant la inauguració del congrés, Ivan Tibau ha valorat molt positivament la celebració d’esdeveniments com el BYC, que fins el 18 de juliol reuneix al Complex Esportiu de la Mar Bella de Barcelona uns cinquanta experts de tot el món, i ha mostrat el desig que tingui continuïtat cada any. “Espero que serveixi per potenciar el ioga a nivell internacional i que consolidi Catalunya com un país de referència en la pràctica i la promoció del ioga; un país sempre obert, modern i avançat a totes aquelles activitats i projectes que aporten benestar als seus ciutadans”, ha afegit.
El secretari general de l’Esport ha destacat la importància que Catalunya sigui per uns dies el centre neuràlgic del ioga a nivell mundial i ha explicat que el creixent interès pel ioga al nostre país, vinculat directament amb el benestar i la salut, “encaixa perfectament amb la preocupació de la nostra societat per cuidar el nostre cos i la nostra ment, de buscar sortida al sedentarisme i altres fenòmens que malmeten la nostra qualitat de vida i que cal eradicar”.
“Des de la Generalitat de Catalunya, treballem a través de diversos projectes per potenciar l’activitat física i l’esport a totes les edats, perquè té múltiples beneficis per a les persones a nivell físic, psíquic i social. I el ioga és un magnífic exemple d’una disciplina que va més enllà d’un esport”, ha afegit el secretari general de l’Esport, que ha agraït l’esforç dels organitzadors, tres germans catalans, per haver portat aquest esdeveniment a Catalunya.
Ivan Tibau ha subratllat que congressos com aquest contribueixen a augmentar la projecció internacional de Barcelona i, per extensió, de Catalunya, que “si bé ja té prestigi gràcies als seus esportistes, equips i èxits, és un país caracteritzat per la passió de la seva gent per l’esport i l’activitat física, que van incorporant cada vegada més en la seva vida quotidiana”. L’acte inaugural ha comptat també amb les intervencions del codirector del congrés, Pau Castellsagué, i del gerent de l’Institut Barcelona Esports, Xavier Amador.
Al llarg de 5 dies, el Barcelona Yoga Conference vol convertir la ciutat de Barcelona en el referent mundial del ioga, com a disciplina vinculada al benestar físic i mental. Professors de ioga reconeguts, provinents dels cinc continents, dirigiran més de 100 sessions. Un dels objectius de la BYC 2011 és fer arribar aquests coneixements i aquesta filosofia de vida al màxim de població i potenciar aquest art mil·lenari al país.
La iniciativa neix de la iniciativa de tres germans pels quals el ioga és un estil de vida, una raó de ser i de fer, i que són pioners en la introducció de tècniques com l’acroioga a l’Estat Espanyol, entre d’altres. El Barcelona Yoga Conference està compromesa amb l’ecologia i amb la societat, per la qual cosa destina el 3% de cada entrada a ajudar tres ONG internacionalment conegudes (Amma, Africa Yoga Project, Green Yoga Association).



