Imatge
El Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en servei el proper 25 de juliol la variant d’Artesa de Segre (C-26 i C-14), que permet als vehicles evitar el pas per l’interior del nucli urbà i millora les connexions en aquest entorn. La variant té una longitud de 3,5 quilòmetres i ha comptat amb un pressupost de 15 MEUR.
 
La nova variant permetrà evitar el pas de vehicles per l’interior d’Artesa de Segre, així com millorar la mobilitat en aquest entorn, en relligar pel sud dues carreteres de la xarxa bàsica com la C-26 i la C-14.
 
La variant que ara entra en servei té una longitud de 3,5 quilòmetres, una amplada de 10 metres i inclou tres enllaços.
 
Traçat de la variant
 
El traçat, que en un primer tram comprèn el terme de Foradada, s’inicia a la carretera C-26 i es dirigeix cap a l’est fins a connectar amb la C-14. A partir d’aquest punt, la variant passa sensiblement paral·lela al Canal d’Urgell (al seu costat sud).
 
Posteriorment, es desplaça cap al nord, també sensiblement paral·lel al Canal i creua el riu Senill amb un viaducte de 90 metres. A poca distància, se situa l’enllaç final amb la carretera C-14 en direcció cap a Ponts.
 
La variant compta amb dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’1,5 metres, cadascun. En el seu recorregut, tres enllaços faciliten les connexions amb els nuclis urbans i la xarxa viària de l’entorn:
  • Enllaç inicial o enllaç oest, situat a la C-26. És un semienllaç que permet els moviments de Balaguer cap a Artesa i d’Artesa cap a Balaguer.
  • Enllaç centre, que connecta amb la C-14. Està format per una rotonda a diferent nivell que permet tots els moviments i és l’accés més directe al nucli d’Artesa de Segre.
  • Un enllaç final o enllaç est que connecta amb la C-14 (cap a Ponts i Andorra) i permet tots els moviments possibles.
PLànol
Les obres van començar la tardor de 2009 i ara, un cop entri en funcionament la variant, es duran a terme durant les pròximes setmanes les millores previstes en l’antiga carretera, amb tasques com l’execució de la rotonda situada al costat del cementiri i la repavimentació de la travessera d’Artesa de Segre.
 
Finalment, cal indicar que s’està redactant el projecte corresponent a les mesures d’integració ambiental, que consistiran essencialment en la revegetació i plantació dels talussos de la nova carretera.  

3  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 439

Imatge

Imatge
JPG | 340

Plànol

Plànol
JPG | 408