Sala de premsa

event_note Nota de premsa

TV3 estrena dissabte la segona edició del programa Export.cat

Es tracta d’un programa dedicat als productes catalans de qualitat, iniciativa del Departament d’Agricultura i TV3 amb el suport de les Diputacions de Lleida i Barcelona, ACC1Ó i l’empresa Actel
 
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat de la directora de Televisió de Catalunya, Mònica Terribes, i de la cap d’Entreteniment de TV3, Cristina Muñoz, ha presidit aquest matí la presentació de la segona temporada del programa Export.cat.
 
A l’acte, també hi ha assistit el director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Domènec Vila, el director general de PRODECA, Fernando Bienert i els representants dels patrocinadors del programa: el vicepresident segon de la Diputació de Barcelona, Ferran Civil,  la diputada de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Pujol, la gerent de l’Àrea de Mercats Internacionals d’ACC1Ó, Núria Austrich, i el president i el director general d’Actel, principal patrocinador del programa, Ramon Brualla i Antoni Llaràs, respectivament.
 
Aquest espai, iniciativa del Departament, a través de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Catalanes (PRODECA), és una producció de TV3 i Catarsi TV que explora les vivències diàries de diverses persones, proposant a l’espectador un viatge intercultural per Catalunya i la resta del món.
 
El seu principal objectiu és difondre els productes catalans de qualitat entre els consumidors de Catalunya, i donar a conèixer el paisatge, el territori i els elaboradors de diferents productes alimentaris. Es posen en valor els aliments elaborats a Catalunya observant quina és la seva presència en les vides de persones que són a milers de quilòmetres del nostre país.
 
Durant la presentació, el conseller Pelegrí ha aplaudit iniciatives com l’ha presentada avui, ja que “permeten promocionar i donar a conèixer la diversitat agroalimentària catalana”. Segons el conseller, Catalunya compta amb un gran ventall de productes alimentaris de qualitat, però “tenim pendent que els propis catalans els coneixem i els valorem, ens creguem que a casa nostra produïm productes excel·lents reconeguts arreu”. “Estic convençut que programes com Export.cat ens ajudaran ha aconseguir aquesta fita”, ha afirmat Pelegrí.
 
El conseller ha agraït a la direcció de TV3 que hagin apostat novament per aquest programa i també als patrocinadors pel suport que hi ha donat i que ha fet possible aquesta segona edició.
 
D’altra banda el conseller ha incidit en la importància de la internacionalització. Per Pelegrí internacionalitzar és apostar per tenir una continuada presència dels nostres productes a l’estranger i crear productes atractius per aquests mercats. Per aconseguir-ho, el conseller ha explicat que els ens públics dedicats a l’exportació han d’oferir polítiques de suport preparades per fer front a aquests nous reptes, com és el cas de Prodeca, empresa pública del Departament d’Agricultura Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.
 
Pelegrí també ha volgut ressaltar que Catalunya és un dels primers clústers agroalimentaris europeus. El sector agroalimentari català representa un 20% de l’ocupació i genera un 22,1% del volum de negoci, en relació al conjunt agroalimentari d’Espanya. És un sector estratègic, sense dubtes, ja que suposa el 15,7% de la xifra de negoci de la indústria catalana.A més, els productes agroalimentaris catalans es fan un espai cada vegada més important en els mercats exteriors. Les exportacions creixen i l’agroalimentari se situa entre els principals sectors que fan més negoci fora de Catalunya.
 
13 capítols de 25 minuts de durada
 
Un total de 13 capítols de 25 minuts cadascun guien l’espectador per països d’arreu del món seguint el rastre de productes catalans de qualitat.
 
Les Clementines de les Terres de l’Ebre a Dublin
Les condicions climàtiques específiques dels termes del Baix Ebre i el Montsià atorguen a les clementines un sabor i aroma únics. Les nostres clementines són molt valorades a diferents països d’Europa que no gaudeixen d’una climatologia tan privilegiada com la nostra. Les clementines i el folklore agermanaran les terres de l’Ebre i la capital de l’illa maragda, Dublin.
 
La Gamba de Palamós a Singapur
Molts dels millors restaurants del món inclouen a les seves cartes productes catalans. Directament del mar arriba un dels més emblemàtics, la gamba de Palamós. Aquest crustaci és altament valorat pels paladars més exquisits del Sud-est asiàtic. Singapur és un dels seus destins.
 
El Caviar aranès a Dubai
El caviar aranès és un gran desconegut pel gran públic. Quants catalans saben que a la seva terra també es produeix caviar?aquest producte, sovint associat al luxe, és una delicatessen que es serveix a una de les ciutats amb més milionaris per metre quadrat del món, Dubai.
 
Altres capítols:
 
Les Ametlles: Tàrrega – el Caire (Egipte)
El Pernil: Girona - Rio de Janeiro (Brasil)
Les Mongetes del Ganxet: Sabadell - Brussel.les (Bèlgica)
Les Carxofes del Llobregat: Sant Boi- Cancún (Mèxic)
El Cava: Òdena- Miami (Estats Units)
La Fruita de Lleida: Lleida-Berlin i Dortmund (Alemanya)
La carn de Guatlla: Juneda-París i Tolosa (França)
Els Calçots de Valls: Valls-Roma (Itàlia)
La Cervesa: Sant Miquel de Balanyà- Copenhaguen (Dinamarca)
Especial productes catalans a Hollywood
 
 
Export.cat és una producció de TV3 i Catarsi TV i s’emetrà cada dissabte i diumenge a les 20:30 hores, a partir del 30 de juliol.  
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia