Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El Departament de Justícia registra durant el primer semestre prop d'un milió i mig de notificacions telemàtiques a través de l'aplicació judicial LexNET

 
El Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, a través de l’aplicació judicial LexNET, que utilitza certificats de CATCert, comptabilitza durant el primer semestre d’enguany 1.484.611 notificacions telemàtiques, un 64 % respecte de les peticions rebudes en tot l’any 2010
 
 
El volum de notificacions a través de LexNET no ha parat d’incrementar-se des de la seva implantació. D’aquesta manera, mentre que l’any 2008 va registrar un volum d’1.282.525 de notificacions, el 2009 fou d’1.889.155 i el 2010, de 2.320.032.
 
LexNET és una plataforma segura d’intercanvi d’informació entre les diferents parts del procés judicial, que permet la tramesa de notificacions telemàtiques mitjançant certificats digitals. Amb aquesta aplicació es redueix temps per a les notificacions o actes de comunicació amb les parts comparegudes en un procediment a través de procurador i les despeses de desplaçament i paper.
 
El Departament de Justícia, però, no solament limita l’ús de la signatura electrònica a aquesta plataforma, sinó que des de fa anys ha fet una aposta important per l’ús i impuls de la certificació digital com a eina de treball habitual. D’aquesta manera, el Departament de Justícia és Entitat de Registre T-CAT de l’Agència Catalana de Certificació -CATCert des del març de 2007 i des de llavors ha emès més de 17.000 certificats digitals per als seus treballadors i fa ús dels certificats digitals en diversos projectes i aplicacions. Les entitats de registre T-CAT són ens que col·laboren amb CATCert en l’emissió i gestió de certificats digitals.
 
En aquest sentit, destaca l’eina e-justícia.cat, nou sistema informàtic desenvolupat per substituir-ne l’utilitzat fins ara als òrgans judicials i amb el qual es pretén homogeneïtzar les tasques de la nova oficina judicial i permetre alhora les connexions telemàtiques amb les altres administracions i registres públics, amb els professionals del dret i també amb els ciutadans.
 
El sistema e-justícia.cat s’articula en diferents mòduls de gestió per poder adaptar-se a diversos models organitzatius. En aquest sentit, destaquen els mòduls de requeriments policials (comunicacions enviades des dels jutjats als mossos d’esquadra ordenant accions policials) i el mòdul de transmissió telemàtica d’assumptes (enviament, per part dels procuradors, de sol·licituds de demandes civils), que han recollit 108.365 tràmits telemàtics durant aquest primer semestre de 2011.
 
Altres projectes destacables en el marc d’aquesta política activa del Departament de Justícia, de foment de l’Administració electrònica i la certificació digital, són l’assistència jurídica gratuïta (aplicació que gestiona les sol·licituds del dret a l’assistència jurídica gratuïta), que ha passat de 953 comunicacions el 2008 a les prop de 51.137 comunicacions telemàtiques el primer semestre de 2011, o el Projecte SPICA (gestió d’expedients d’entitats de la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques), posat en producció al novembre de 2005, que va ser el sistema d’informació pioner en l’ús generalitzat de la signatura electrònica. Durant els sis primers mesos de 2011, SPICA ha rebut 26.851 peticions, que representen el 60 % del total de les peticions de l’any anterior.
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia