- Ruiz ha reiterat als alcaldes que el Departament de Salut està fent un seguiment exhaustiu de l’atenció continuada i que, fins al moment, l’atenció sanitària s’està desenvolupant amb absoluta normalitat i sense incidents fora dels habituals.
- El conseller de Salut ha ofert als representants municipals fer el seguiment conjunt de la implantació del nou model i de forma singularitzada per cada municipi.
En una reunió mantinguda aquest matí, Boi Ruiz ha subratllat als representants municipals que la implantació del nou model d’urgències nocturnes s’està desenvolupant amb normalitat a tot Catalunya i ha fet una valoració positiva del seu funcionament: “Es tracta d’un model basat en l’eficàcia i l’eficiència que no minva els drets dels usuaris del sistema de salut de Catalunya. Tot el contrari”.
Davant de la preocupació mostrada pels alcaldes, el conseller Ruiz els ha ofert compartir amb ells el seguiment de la implantació del nou model, que comporta la reducció de l’horari nocturn d’alguns centres d’assistència primària. També ha destacat la flexibilitat del sistema sanitari, i ha assegurat que Catalunya ja disposa de mecanismes per fer front a possibles eventualitats, com ara el Pla integrat d’urgències de Catalunya (PIUC).
Ruiz també ha insistit que el Departament de Salut està fent un seguiment exhaustiu de l’atenció urgent, com ja es va anunciar a la seva posada en marxa l’1 de juliol passat. Amb les dades disponibles fins al moment “podem afirmar que el nou model està funcionant bé i no s’han produït incidències fora de les habituals. En cas que no fos així, i sempre segons criteris tècnics i sanitaris –i no polítics– posaríem els mecanismes correctors que fossin necessaris per garantir la correcta atenció sanitària dels nostres ciutadans”. Així ho va manifestar ahir a Tarragona, on es van presentar les dades d’atenció urgent d’aquella zona.
L’atenció continuada és la que s’ofereix als centres d’atenció primària fora de l’horari habitual. En el cas dels centres que no estan oberts a les nits, aquesta atenció s’articula ara a través del telèfon Sanitat Respon 902 111 444 (i del 112 en cas d’emergències) per tal de resoldre les consultes mèdiques dels usuaris durant la nit o, si fos necessari, activar els diferents protocols per tal de realitzar una visita a domicili, un transport sanitari o una recomanació mèdica.