Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Generalitat, Foment i Ajuntament impulsen la integració de la línia de tren a Montcada i Reixac

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, el Ministeri de Foment i l'Ajuntament de Montcada i Reixac han donat un nou impuls a la integració de la línia de tren al seu pas per Montcada i Reixac, mitjançant un acord per al soterrament de les vies de l'alta velocitat i de rodalies al seu pas per la ciutat. El projecte inclou la construcció d'una nova estació de rodalies i d'un túnel de 3,7 quilòmetres per l'interior del municipi, que permetrà recuperar un nou espai per l'ús ciutadà.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal; el secretari d'Estat d'Infraestructures i Planificació del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, i  l'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, i el president de l'ADIF, Antonio González, han signat avui un conveni per tal d'impulsar el soterrament de la línia de tren convencional entre Barcelona i Portbou al seu pas pel municipi, així com del tram urbà de la línia de tren d'alta velocitat.

En virtut d'aquest conveni, les tres parts han acordat el caràcter prioritari de les obres de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera francesa al seu pas per Montcada i Reixac d'acord amb el traçat aprovat, que comportarà la construcció d'un túnel de 3,7 quilòmetres de longitud a l'interior del municipi per soterrar les vies.

 Integració de la línia de tren convencional

D'altra banda, el Ministeri de Foment, a través d'ADIF i de la Direcció General de Ferrocarrils, redactarà i tramitarà el projecte de soterrament de la línia convencional entre Barcelona i Portbou al seu pas per Montcada i Reixac, des del límit amb Vallbona, amb un nou traçat sota el riu Ripoll, fins a la seva ribera nord.

L'acord permetrà la construcció d'una nova estació ferroviària de rodalies al municipi, per tal de garantir les necessitats de servei a la zona. La licitació i execució d'aquests treballs es realitzaran de manera coordinada amb les obres de l'alta velocitat, un cop finalitzi i s'aprovi el projecte constructiu.

Per tal de minimitzar les afectacions als usuaris, durant el període de construcció del nou túnel previst de la línia de tren convencional i de la nova estació, es continuarà garantint el servei habitual de rodalies a l'actual estació de Montcada i Reixac.

El soterrament d'aquest tram de via convencional permetrà recuperar un nou espai per a la ciutat. Així, un cop entri en servei el nou túnel de la línia convencional entre Barcelona-Portbou, els terrenys de l'anterior traçat seran cedits a l'Ajuntament.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia