Sala de premsa

event_note Nota de premsa

La tuneladora de Sabadell d'FGC inicia l'excavació de l'últim tram del primer túnel fins a Sabadell Estació

En els propers dies es concretaran amb l’Ajuntament les actuacions a dur a terme en superfície per arranjar i alliberar l’entorn afectat per les obres a Plaça Major i Plaça d’Espanya
La tuneladora a l'estació
La tuneladora que perfora el primer túnel del perllongament de la línia d’FGC des del Parc del Nord (a prop de Ca n’Oriac) ha iniciat l’excavació de l’últim tram pendent per arribar a Sabadell Estació, de 0,8 km de longitud. Així, un cop completats els treballs de manteniment de la màquina que s’han dut a terme els últims mesos a l’estació de Plaça Major, la tuneladora ha reprès la marxa per completar, així, els 2,9 km de túnel excavats amb tuneladora entre el pou del Parc del Nord i Sabadell Estació.  En total, l’actuació abasta prop de 5,2 km de longitud i comporta una inversió de més de 400 MEUR.

La tuneladora perfora l’últim tram del primer túnel
 
La tuneladora que excava el primer túnel del perllongament de la línia d’FGC a Sabadell des del pou del Parc del Nord (a prop de Ca n’Oriac) fins a Sabadell Estació ha reprès la marxa a l’estació de Plaça Major un cop s’han completat els treballs de manteniment i posada a punt necessaris per continuar perforant.
 
D’aquesta manera, la màquina ha iniciat l’últim tram pendent per completar el primer túnel d’aquesta actuació, que comprèn tant una part construïda amb tuneladora com una altra excavada entre pantalles.
 
Així, ara comença l’execució amb tuneladora dels 0,8 km pendents entre l’estació de Plaça Major i Sabadell Estació, per completar el tram de 2,9 km de longitud total excavats amb la màquina, entre el Parc del Nord i Sabadell Estació. Pel que fa a la part excavada entre pantalles entre el Parc del Nord i Ca n’Oriac, de 0,7 km de longitud, ja es va finalitzar l’estiu del 2010.
 
La tuneladora que s’està utilitzant en aquest perllongament és de tipus EPB, de 6,8 metres de diàmetre, 116 metres de longitud i 550 tones aproximadament, amb un capçal preparat per a excavar sòls sota el nivell freàtic. S’espera que la màquina arribi a Sabadell Estació a finals d’aquest any,  des d’on  s’extraurà.

Arranjament de l’entorn afectat per les obres
 
D’altra banda, pel que fa a la urbanització de l’entorn afectat per aquesta actuació, en els propers dies, Generalitat i Ajuntament de Sabadell es reuniran per tal de concretar les accions a dur a terme en aquest sentit. Concretament, determinaran l’arranjament i alliberament d’espais ocupats a l’entorn de les estacions de Plaça d’Espanya i Plaça Major per resoldre les afectacions el més aviat possible.

5,2 quilòmetres i 4 noves estacions
 
Des de la primavera del 2008, el Govern està duent a terme obres per a perllongar la línia del Vallès d’FGC a noves àrees de Sabadell, que servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any amb una inversió de més de 400 MEUR.
 
L’actuació abasta en total una longitud de 5,2 quilòmetres, que inclou un nou tram de línia de prop de 4,4 km. Les obres comprenen també la construcció de 4 noves estacions (Plaça Major, Eix Macià, Plaça Espanya i Ca n’Oriac), la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d’unes cotxeres al final de línia.

2
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia