- L’Executiu encarrega al Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) que impulsi les mesures i actuacions necessàries per dur-la a terme
- L’objectiu és un nou model que permeti rebaixar la despesa en TIC de la Generalitat, així com modernitzar i innovar els serveis de l’Administració i la seva relació amb el ciutadà
El Govern ha aprovat avui la gestió centralitzada, transversal i coordinada de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic i ha encarregat al Consell d’Administració del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), en el qual estan representats tots els departaments, que impulsi les mesures necessàries per implementar-la. Així mateix, a partir de les necessitats definides i prioritzades per cada departament, el CTTI també serà l’encarregat de la contractació centralitzada, la gestió i el subministrament de solucions TIC de tota la Generalitat, d’acord amb el catàleg i les tarifes aprovades pel Govern.
L’objectiu d’aquest acord és implantar un nou model TIC de relació entre el CTTI i l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic que permeti, d’una banda, rebaixar la despesa en TIC de la Generalitat de Catalunya, i de l’altra, modernitzar i innovar els serveis de l’Administració, a partir de la millora tecnològica, l’eficiència pressupostària i la governança transversal.
La creació d’un nou model TIC per a la Generalitat de Catalunya respon a l’objectiu marcat al Pla de Govern 2011-2014 que determina que el desenvolupament de la Societat Digital a Catalunya és transversal dins del Govern, en tots els seus àmbits, i també fora, en la relació amb la ciutadania, les empreses i les administracions. Per complir aquest objectiu, i en el marc d’un context econòmic desfavorable, es fa necessària la creació d’un model de governança transversal i coherent per a les TIC de la Generalitat que generi eficiència, transformació i innovació, que impulsi un servei públic més eficaç i proper a la ciutadania i que incrementi la transparència i la igualtat d’oportunitats.
En aquest sentit, existeix un ampli marge de millora, que passa necessàriament per eliminar situacions d’obsolescència tecnològica, reduir la complexitat i duplicitat de sistemes d’informació i dades, la infrautilització dels recursos, el consum energètic i els temps de resposta, entre d’altres, i incrementar els nivells de serveis i el compliment amb la legislació i les normatives.