Empresa i Treball

TURISME

Les XII Jornades de Mercats Emissors organitzades per l'Agència Catalana de Turisme apleguen 176 empreses amb 840 entrevistes concertades

query_builder   18 octubre 2011 16:17

event_note Nota de premsa

TURISME

Les XII Jornades de Mercats Emissors organitzades per l'Agència Catalana de Turisme apleguen 176 empreses amb 840 entrevistes concertades

·           En aquestes jornades les empreses catalanes s’entrevisten amb els directors dels Centres de Promoció Turística de Catalunya (CPT) a l’exterior, per tal de conèixer les tendències de la demanda en els diversos mercats emissors.
 
·           Els mercats que més interès han despertat entre els professionals catalans i que han acumulat un major nombre d’entrevistes són: França, Alemanya, Països Nòrdics, Regne Unit i Benelux.
 
·           En el marc d’aquestes trobades professionals, la directora general de Turisme, Marian Muro, ha anunciat que l’Agència Catalana de Turisme ha posat en marxa aquesta setmana un Centre de Promoció Turística, ubicat a la delegació de la Generalitat de Catalunya a Nova York, per treballar la promoció als Estats Units i Canadà.
 
La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, han assistit avui a la trobada que ha tingut lloc a Barcelona de les XII Jornades de Mercats Emissors. Aquesta acció, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme, adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, consta de quatre trobades territorials, una a cada demarcació: Girona, Barcelona, Tarragona i Lleida, on 176 empreses del sector turístic català hi participen fins el 21 d’octubre.
 
En el transcurs d’aquestes jornades, els empresaris catalans mantindran un total de 840 entrevistes personalitzades amb els directors dels Centres de Promoció Turística (CPT) a l’exterior, i amb especialistes de l’Agència en els diferents segments de l’oferta turística (cultura, gastronomia, negocis, golf, etc.).
 
En la trobada d’avui a Barcelona, la directora general de Turisme ha explicat que “amb accions com aquestes jornades professionals, treballem plegats amb les empreses perquè la nostra política de promoció turística vagi en consonància amb els seus interessos”.
 
Les Jornades de Mercats Emissors són una bona oportunitat per al sector turístic català, ja que reben informació de primera mà sobre les tendències de la demanda i les novetats dels principals mercats emissors de turistes cap a Catalunya: França, Regne Unit i Irlanda, Països Nòrdics, Rússia i ex Repúbliques Soviètiques, Benelux, Alemanya, Itàlia, Xina i la resta de l’Estat espanyol. En el marc de la trobada d’avui, la directora general de Turisme ha anunciat que “des d’aquesta setmana, l’ACT disposa d’una persona a la delegació que la Generalitat de Catalunya té a Nova York des d’on ja ha començat a treballar els mercats emissors dels Estats Units i Canadà.”
 
En el tram final de la temporada alta turística, i a partir de la informació facilitada pels experts de l’Agència Catalana de Turisme, empreses i  entitats catalanes tenen les claus per millorar la comercialització dels seus productes i serveis i adequar-los a les característiques i peculiaritats de cada mercat emissor; preparar la propera temporada i planificar noves estratègies de promoció per satisfer les necessitats dels clients amb èxit i eficàcia.
 
Els participants en aquestes jornades són principalment empreses d’activitats i serveis turístics, allotjaments i organismes oficials. Les empreses i institucions participants reben també informació sobre els serveis que ofereix l’Agència Catalana de Turisme per ajudar-los a comercialitzar la seva oferta.
 
“Aquesta acció -ha explicat Marian Muro- respon a la voluntat de la Direcció General de Turisme del Departament d’Empresa i Ocupació de generar informació, tant quantitativa com qualitativa, sobre la demanda turística i posar-la a l'abast dels professionals del sector turístic català”.
 
Els Centres de Promoció Turística a l’exterior
 
Un dels elements clau en les accions de l’Agència Catalana de Turisme a l’exterior són els Centres de Promoció Turística (CPT). Es tracta d’una xarxa d’oficines al servei del sector turístic català, que els ajuden a analitzar com són els seus clients i com han d’adaptar els seus productes per poder-los introduir i presentar amb èxit en cadascun dels mercats.
 
Els CPT’s tenen com a missió garantir un bon coneixement dels mercats emissors i de les destinacions competidores; assegurar la presència activa i permanent de Catalunya en els mercats emissors; actuar com a representants turístics de Catalunya davant els interlocutors i protagonistes de l’activitat turística en el seu mercat; i dur a terme accions de suport a la comercialització i a la competitivitat de la indústria turística catalana.
 
Actualment l’Agència Catalana de Turisme té 8 Centres de Promoció Turística a l’exterior:
 
-       Benelux, situat a Brussel·les, que s’ocupa dels mercats de Bèlgica, Països Baixos i Luxemburg.
-       Països Nòrdics, situat a Hèlsinki, s’ocupa dels mercats de Suècia, Noruega, Finlàndia, Dinamarca, Estònia i Islàndia.
-       França, situat a París
-       Regne Unit, situat a Londres, s’ocupa dels mercats de Regne Unit i Irlanda
-       Alemanya, situat a Frankfurt, s’ocupa dels mercats d’Alemanya, Àustria i Suïssa
-       Itàlia, situat a Milà
-       Rússia, situat a Moscou, s’ocupa dels mercats rus i les ex-repúbliques soviètiques
-       Xina, situat a Beijing
 
A més, l’Agència Catalana de Turisme també té un Punt d’Informació Turística a Madrid, que s’ocupa del mercat espanyol.
 
 
 
Informes dels principals mercats emissors:
 
 

1  

Imatges

La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, en les XII Jornades de Mercats Emissors a Barcelona

La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, en les XII Jornades de Mercats Emissors a Barcelona 1480

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia