Empresa i Treball

El Consell de Direcció de l'Agència Catalana de Turisme aprova la creació de la marca turística Costa de Barcelona

TURISME

El Consell de Direcció de l'Agència Catalana de Turisme aprova la creació de la marca turística Costa de Barcelona

query_builder   27 octubre 2011 14:49

event_note Nota de premsa

TURISME

El Consell de Direcció de l'Agència Catalana de Turisme aprova la creació de la marca turística Costa de Barcelona

·           La nova marca engloba els territoris que fins ara es promocionaven sota les marques Costa de Garraf i Costa de Barcelona-Maresme.
 
·           L’objectiu és facilitar la promoció internacional de Catalunya aprofitant l’atractiu de marques potents com Barcelona, però sense renunciar a la singularitat de cada zona que hi serà representada.
 
·           La Direcció General de Turisme ha pogut trobar el consens i sumar els esforços de les associacions empresarials i les administracions locals per crear la marca, un projecte pendent de l’anterior legislatura.
 
El Consell de Direcció de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al departament d’Empresa i Ocupació, ha aprovat la creació de la nova marca turística Costa de Barcelona que engloba les comarques del Maresme, el Garraf, el Baix Llobregat i l’Alt Penedès, i que substitueix les fins ara marques turístiques Costa de Barcelona-Maresme i Costa de Garraf.
 
La vicepresidenta executiva de l’ACT i directora general de Turisme, Marian Muro, ha explicat que l’objectiu d’aquest canvi és “ser eficaços en la promoció, especialment en la internacional, amb una marca potent i reconeguda com serà Costa de Barcelona, que servirà de paraigües de les diferents destinacions que la integren, cadascuna amb les seves particularitats i identitat pròpia. Això no impedeix que cadascun dels territoris que formen aquesta marca puguin dur a terme accions de promoció independents dirigides a un públic de proximitat molt més familiaritzat amb la nostra diversitat territorial”.
 
Amb l’aprovació de la nova marca per part del Consell de Direcció de l’ACT, format pels Patronats de Turisme de les quatre Diputacions, el consorci Turisme de Barcelona i el Consell General de Cambres en representació del sector privat, es dóna resposta a una petició del sector turístic de la zona, canalitzada per la Diputació de Barcelona, que demanaven una marca turística comuna per a tota la costa de la província de Barcelona, L’objectiu és aprofitar el posicionament i reconeixement turístic de què gaudeix la marca Barcelona.
 
Muro ha recordat que “la proposta de creació de la marca Costa de Barcelona venia impulsada per la Diputació de Barcelona i avalada per part del sector empresarial però no disposava del consens de tots els àmbits territorials i associatius. L’anterior Govern va deixar pendent aquesta decisió que ara la Direcció General de Turisme ha pogut desencallar trobant el consens, participació i comprensió de tothom”.
 
La primera presentació pública d’aquesta marca a escala internacional serà en el tradicional sopar gastronòmic que organitza l’ACT amb els principals turoperadors britànics, en el marc de la World Travel Market de Londres que se celebra del 7 al 11 de novembre.
 
Amb la fusió de Costa de Barcelona-Maresme i Costa de Garraf en una única marca, Catalunya passa de deu a nou marques turístiques que són les següents: Costa Brava, Costa de Barcelona, Barcelona, Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Terres de Lleida, Catalunya Central, Val d’Aran i Pirineus.
 
Actualment hi ha en marxa dos plans que acabaran de determinar el paper de les diferents marques turístiques i com s’ha de presentar l’oferta turística catalana en els diferents mercats. D’una banda, el Pla Estratègic de Turisme en què treballa la Direcció General de Turisme, i d’una altra el Pla de Màrqueting que està elaborant l’Agència Catalana de Turisme.
 
Una marca turística potent i amb projecció
 
La Costa de Barcelona gaudeix de la riquesa d’una zona turística reconeguda amb una alta concentració de serveis i activitats culturals i de lleure. Costa de Barcelona rep més d’1,7 milions de turistes estrangers i més de 15 milions de pernoctacions i se situa com la tercera marca turística en oferta d’allotjament, amb prop de 75.500 places, per darrera de la Costa Brava i la Costa Daurada.
 
Són molts els atractius turístics de la zona, on destaquen els més de 100 quilòmetres de costa, diversos espais naturals, paisatges d’interior únics, un ric patrimoni cultural i termal, i unes particularitats enogastronòmiques de qualitat on destaquen les DO amb vins i caves de prestigi.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia