En una declaració conjunta, els presidents i representants al XXIX Consell Plenari de la CTP expressen la seva ‘satisfacció’ per la decisió de la Comissió Europea d’incloure l’eix ferroviari del Mediterrani dins la xarxa bàsica i prioritària
El Consell Plenari de la Comunitat de Treball dels Pirineus ha donat suport aquesta tarda a la decisió de la Comissió Europea d’incloure el Corredor del Mediterrani com a eix prioritari de la xarxa bàsica europea. En una declaració conjunta i a proposta del Govern català, els presidents i representants de la CTP han expressat la seva ‘satisfacció’ per la decisió que feia pública la Comissió Europea el passat 19 d'octubre.
La Comunitat de Treball dels Pirineus ha celebrat, durant el dia d’avui a Tolosa de Llenguadoc, el XXIX Consell Plenari en el que hi ha participat Germà Gordó, secretari del Govern de la Generalitat de Catalunya; Luisa Fernanda Rudi, presidenta del Govern d’Aragó; Yolanda Barcina, presidenta del Govern de Navarra; Martin Malvy, president de la Regió de Midi-Pyrénées; Alain Rousset, president de la Regió d’Aquitaine; J.Claude Gayssot, vicepresident d’Assumptes Internacionals i Europeus de la Regió de Languedoc Roussillon; Gilbert Saboya, ministre d’Afers Exteriors del Principat d’Andorra; i Guillermo Echenique, secretari general d’Acció Exterior del Govern basc.
Tanmateix, en aquesta declaració, la CTP ha demanat el suport de la Unió Europea i dels estats francès i espanyol per aconseguir desenvolupar un entramat de línies ferroviàries d’altes prestacions i interoperables per connectar les diferents capitals regionals entre elles i amb les xarxes francesa i espanyola. I, alhora, s’ha sumat als objectius fixats pel Llibre Blanc de la Comissió Europea entre els que hi destaquen: la necessitat de transferir el transport de mercaderies per carretera al ferroviari per a distàncies superiors a més de 300 km; crear enllaços multimodals entre capitals europees i grans ciutats d’Europa, ports, aeroports i passos fronterers; i limitar les emissions de gas d’efecte hivernacle i fomentar un compromís a favor d’un transport sostenible; entre d'altres.
Canvi en la presidència de la Comunitat de Treball dels Pirineus
La sessió plenària d’avui ha estat també escenari del canvi de mans en la presidència de la CTP. Yolanda Barcina, presidenta del Govern de Navarra, ha pres el relleu del fins ara president de la Comunitat de Treball dels Pirienus Martin Malvy, president del Consell Regional de Midi-Pyrénnées, pels propers dos anys.
1