La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat manté en PREALERTA el Pla d'Emergències INUNCAT per risc d'inundacions i informa que des d'ahir a les 20.00 h fins a les 06.00 del matí el telèfon d'emergències 112 ha rebut un total de 18 trucades relacionades amb l'episodi de pluges, mentre que des de l'entrada de lúltim front d'inestabilitat ahir pel matí, n'ha atès un total de 250.

La nit ha estat tranquila i Bombers de la Generalitat ha realitzat 16 actuacions, cap de greu, per arbres o branques caigudes, filtracions, etc.

Per Regions d'Emergències es distribueixen així: 
Girona: 3
Lleida: 1
Tarragona: 2
Metropolitana Nord: 7
Metropolitana Sud: 3
 
Els veïns que ahir a la tarda es van quedar sense llum a Aitona i Serós (uns 1.700 abonats), han recuperat el servei al llarg de la nit.
 
Igualment, cal recordar que l'Ajuntament de Blanes va decidir reallotjar ahir els veïns de l'edifici veí del que va haver de ser desallotjat el dimecres per la nit a la rambla Joaquim Ruyra, en patir problemes en el subsòl. La decisió es va prendre de forma preventiva davant la previsió que indica l'entrada d'un nou front de pluges a partir d'aquest matí.
 
Els municipis de Salou i de Lloret mantenen activats els seus Plans d'Actuació Municipal (PAM) relacionats amb pluges i risc d'inundacions.
 
Convé recordar que la previsió indica que les pluges es poden intensificar al llarg del dia als dos extrems del litoral i prelitoral de Catalunya i que el fet que això coincideixi amb la circulació de nombrosos vehicles per gaudir del cap de setmana o del pont de Tots Sants fa insistir a la DGPC en mantenir la màxima precaució al volant, tal i com recomana el Servei Català de Trànsit, que hores d'ara informa de retencions a la C-58 en sentit Barcelona entre Terrassa i el Nus de la Trinitat , 16 km a l'A-2 entre Cornellà i Sant Andreu de la Barca i 8 km a l'AP-7 al Papiol per un accident, els vehicles implicats en el qual ja han estat retirats.