Empresa i Treball

L'Agència Catalana de Turisme i la Diputació de Girona presenten a Moscou els atractius de la Costa Brava i el Pirineu de Girona davant d'un centenar de professionals russos

L'Agència Catalana de Turisme i la Diputació de Girona presenten a Moscou els atractius de la Costa Brava i el Pirineu de Girona davant d'un centenar de professionals russos

query_builder   31 octubre 2011 17:13

event_note Nota de premsa

L'Agència Catalana de Turisme i la Diputació de Girona presenten a Moscou els atractius de la Costa Brava i el Pirineu de Girona davant d'un centenar de professionals russos

 

  • Aquesta acció promocional s’ha dut a terme avui al Museu Puixkin de Belles Arts, coincidint amb l’exposició de Salvador Dalí que acull aquest centre.

 

  • Enguany, el mercat rus està experimentant creixements espectaculars a Catalunya, que podria tancar l’any amb més de mig milió de turistes russos.
 
 
Dilluns, 31 d’octubre de 2011-  L’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, i el Patronat de Turisme de la Diputació de Girona, en col·laboració amb la Fundació Gala-Salvador Dalí, han dut a terme una presentació davant d’un centenar de professionals del sector turístic rus.  A més de directius de les principals companyies aèries i operadors turístics del país, també hi han assistit representants institucionals i mitjans de comunicació russos.
 
En aquest acte de promoció de la destinació Costa Brava Girona han participat, entre d’altres, el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa; Jaume Torramadé, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Ramon Ramos, director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Joan Manuel Sevillano, gerent de la Fundació Gala-Salvador Dalí; i Irina Antonova, directora del Museu Puixkin.
 
Coincidint amb la mostra antològica de Dalí més important que s’ha fet mai a Rússia i que es pot veure fins el proper 13 de novembre, la presentació s’ha centrat en la cultura i la gastronomia catalanes, dues de les principals motivacions del turista rus que visita Catalunya.
 
En aquest sentit, el director de l’ACT ha destacat el patrimoni artístic i monumental català, únic a Europa, que fa de Catalunya una destinació preferent de turisme cultural. Les possibilitats culturals de Catalunya són variades i permeten seguir el rastre de diversos estils arquitectònics (romànic, gòtic, modernista...), de reconeguts literats i músics, i de grans genis de l’art com el mateix Dalí però també Picasso, Gaudí, Miró i Tàpies.
 
Un mercat en expansió
 
Catalunya és pionera en la promoció turística als països de l’Est, ja que, ara fa 18 anys, va inaugurar el primer centre de promoció d’una destinació estrangera a la Federació Russa. La potència de la marca Catalunya, conseqüència del treball de tots aquests anys, i la intensa tasca de promoció que es fa des del Centre de Promoció Turística de Catalunya a Moscou i empreses del sector turístic català han permès consolidar la destinació en aquest mercat.
 
En els primers nou mesos del 2011, han arribat a Catalunya prop de 450.000 russos, xifra que suposa un increment de prop del 45%. Tal i com van les previsions, enguany Catalunya podria rebre més de mig milió de turistes russos. L’agilització en la tramitació de visats, l’entrada en vigor del visat múltiple a principis de 2012 i l’important increment de vols setmanals que operen entre Rússia i Catalunya han estat factors clau per aquest creixement.
 
La majoria del turisme rus que arriba a l’Estat espanyol té Catalunya com a destinació principal, i dintre d’aquesta, la Costa Brava n’és una de les favorites. Les principals motivacions són el sol i platja, la cultura, la salut i benestar, luxe i gastronomia, entre d’altres.

1  

Fitxers adjunts

A la foto, d'esquerra a dreta: Ramon Ramos, director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Joan Giraut, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Xavier Espasa, director de l'Agència Catalana de Turisme; Jaume Torramadé, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; i Josep Maria Perramón, director del Centre de Promoció Turística de Catalunya a Moscou

A la foto, d'esquerra a dreta: Ramon Ramos, director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Joan Giraut, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Xavier Espasa, director de l'Agència Catalana de Turisme; Jaume Torramadé, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; i Josep Maria Perramón, director del Centre de Promoció Turística de Catalunya a Moscou
JPG | 176

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia