Empresa i Treball

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme participa a la World Travel Market de Londres per consolidar la reactivació del mercat britànic

query_builder   6 novembre 2011 11:00

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme participa a la World Travel Market de Londres per consolidar la reactivació del mercat britànic

 

  • El Regne Unit, amb 1,5 milions de turistes anuals, ésel segon emissor cap a Catalunya, per darrera deFrança.
  • Les propostes catalanes en turisme cultural, “city breaks”, familiar, sol i platja i gastronòmic estan presents enaquesta fira, considerada la més important del món, per incentivar els viatges dels britànics cap aCatalunya.
  • En el marc d’aquesta fira que comença demà es farà la primera presentació a escala internacional de la nova marca turística Costa Barcelona que ha substituït les marques Costa de Barcelona-Maresme i Costa de Garraf.
  • Enguany, la cuina catalana està representada per cuiners d’aquesta nova marca turística que elaboraran el sopar gastronòmic ofert per l’ACT i la Diputació de Barcelona alsprincipals turoperadors britànics i professionals delsector turístic català.
 
 
La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, encapçalen la delegació catalana, formada per empreses i institucions, que participa a la 32a edició de la World Travel Market (WTM) de Londres, la fira turística més important del món que se celebra del 7 al 10 de novembre.
 
La WTM, considerada la fira més important del món, reuneix anualment representants de prop de 200 països i rep la visita d’uns 50.000 professionals de la indústria turística internacional. Enguany, l’Agència Catalana de Turisme, adscrita al departament d’Empresa i Ocupació, hi participa amb un estand de 375m2, on hi seran presents les diverses marques turístiques catalanes i els productes més representatius de la seva oferta.
 
La directora general de Turisme, Marian Muro, ha explicat que “participem a la World Travel Market per reforçar la nostra promoció en un mercat que, en moments de crisi, cal reactivar perquè és un dels principals i un dels més fidels a la nostra destinació”.

Muro i Espasa aprofitaran la seva estada a la fira per mantenir diverses reunions professionals amb representants de companyies aèries i grups de turoperadors, entre d’altres.
 
Primera presentació internacional de la marca Costa Barcelona

Enguany, la World Travel Market serà l’escenari de la primera presentació oficial a escala internacional de la nova marca turística Costa Barcelona que ha substituït les marques Costa de Garraf i Costa de Barcelona-Maresme.
 
La directora general de Turisme destaca que l’objectiu d’aquest canvi és “ser eficaços en la promoció, especialment en la internacional, amb una marca potent com serà Costa Barcelona, que servirà de paraigües de les diferents destinacions que la integren, cadascuna amb les seves particularitats.”

En aquest sentit, el tradicional sopar que se celebra cada any amb un centenar de professionals dels sectors turístics britànic i català, compta enguany amb la participació de la Diputació de Barcelona que ofereix un menú a base de productes i plats típics d’aquestes comarques elaborat per quatre dels seus reconeguts cuiners: Jaume Balada, José Luis Jáñez, Quim Hernández i Toni Gordillo.
 
A banda d’aquest sopar, l’ACT també té previst dur a terme una presentació davant uns 40 agents de viatge d’Hotelbeds (Grup TUI Travel) per presentar-los Catalunya i els seus principals atractius.
 
Regne Unit, segon mercat emissor per a Catalunya

Durant l’any 2010, Catalunya va rebre prop d’1,5 milions de turistes britànics, que representen el 10,3% del total de turistes estrangers que van arribar a la destinació catalana. L’estada mitjana d’aquests turistes a Catalunya va ser de 7,6 dies, i van generar més d’11 milions de pernoctacions, xifra que representa el 10,6% del total de pernoctacions dels estrangers a Catalunya.
 
Aquestes xifres situen el mercat britànic com el segon emissor més important de turistes a Catalunya. A banda del sol i platja, principal producte per als britànics, les propostes catalanes en turisme cultural, "city breaks", familiar i gastronòmic estan presents en aquesta fira per incentivar els viatges dels britànics cap a Catalunya.
 
En els nou primers mesos d’aquest any, Catalunya ha rebut més d’un milió de turistes britànics. Aquest estiu, entre els mesos de juny i setembre, cal destacar una lleugera recuperació en l’evolució d’aquest mercat a Catalunya (+0,7%).
 
Co-expositors a l’estand de l’Agència Catalana de Turisme

Els visitants que s’acostin a l’estand català (EM1640) trobaran l’oferta de les 9 marques turístiques (Costa Brava, Costa de Barcelona, Barcelona, Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Catalunya Central, Terres de Lleida, Val d’Aran i Pirineus), i també dels expositors següents:
 
Entitats de promoció turística
  • Turisme de Barcelona
  • Patronat de Turisme Costa Brava Girona
    • Ajuntament de Girona
    • Lloret Turisme
    • Patronat Municipal de Turisme de Blanes
    • Oficina de Turisme de Platja d’Aro
  • Patronat de Turisme Diputació de Tarragona - Costa Daurada i Terres de l’Ebre
    • Patronat de Turisme de Mont-roig del Camp – Miami Platja
    • Patronat Municipal de Turisme de Roda de Barà
    • Patronat Municipal de Turisme de Cambrils
    • Patronat Municipal de Turisme de Calafell
    • Patronat Municipal de Turisme de Salou
    • Patronat Municipal de Turisme de Tarragona
    • Patronat Municipal de Turisme de Torredembarra
    • Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca La Pineda
    • Patronat Municipal de Turisme del Vendrell Coma-ruga
    • Tarraco Romana
  • Diputació de Barcelona – Delegació de Turisme
Empreses/entitats
  • PortAventura
  • Montserrat
  • Circuit de Catalunya
  • Barcelona on line
  • Traveltec
  • Spain Ticket Bureau
  • Empordà Golf Club
  • Avant Grup
  • Traditional Tours
  • Goes Travel
  • Sports & Go
  • Evenia Hotels
  • Sport & Leisure
  • Aqua Hotels
  • Bravasol
  • Eros Bus Travel
  • Bravo Tourism
  • Barcelona Guide Bureau