Rescat d’un caçador que ha perdut la vida al accidentar-se a Camprodon
Ahir a les 20.27 hores, Bombers de la Generalitat van ser alertats per part d’un grup de caçadors que havien perdut a un dels companys a la zona de la població de Beget, a Camprodon.
Al lloc, van anar-hi 10 dotacions terrestres i efectius del Grup d’Actuacions Especials (GRAE) dels Bombers de la Generalitat, les quals van fer una batuda per la zona i finalment van poder trobar el caçador, ja sense vida, al voltant de les 22.37 hores. Sembla que el caçador, un home de 70 anys, hauria caigut accidentalment per un penya-segat.
Durant aquest matí s’ha procedit amb tots els tràmits judicials pertinents per tal de poder dur a terme l’aixecament del cos. Al lloc, han treballat també dues patrulles dels Mossos d’Esquadra, entre les quals la unitat de muntanya.
Rescat de dos excursionistes a Setcases
A les 23.47 hores, es va rebre un altre avís de dos excursionistes que estaven perduts mentre estaven fent una ruta per la zona d’Ulldeter, del municipi de Setcases. Havien sortit de Vallter i havien anat cap a Bastiments tot seguint una ruta per la zona, però quan es trobaven a la zona del coll de la Marrana, ja per baixar cap al refugi d’Ulldeter, es van desviar i van anar cap a una altra vessant. A més, també es van veure afectats per les condicions meteorològiques, ja que a la zona nevava.
Al lloc, es van activar set dotacions dels Bombers de la Generalitat, entre les quals el Grup d’Actuacions Especials (GRAE). Durant tota la nit han estat treballant per localitzar els dos excursionistes i, a les 05.56 hores, finalment els han trobat entre els dos Gra de Fajols. Un cop localitzats els han atès, presentaven una hipotèrmia moderada, i se’ls ha acompanyat fins a baix al pàrquing a on l’esperava una ambulància per evacuar-los a l’hospital de Vic.
La Direcció General de Prevenció Extinció d’Incendis i Salvament, vol recordar la necessitat d’extremar les precaucions a l’hora de realitzar qualsevol activitats al medi natural, i fer especialment seguiment a les condicions meteorològiques previstes abans de realitzar qualsevol activitat. En aquest sentit es recomana:
Consells pràctics de prevenció i seguretat:
- Abans de sortir de casa, informeu-vos de les condicions meteorològiques i de la possible evolució del temps. Renuncieu a l’activitat si les condicions no són bones.
- Planifiqueu bé l’activitat i la seva durada, consulteu les guies i el mapa del recorregut.
- Aneu sempre acompanyats o, en tot cas, comuniqueu a algú l’activitat prevista.
- És important que us formeu tècnicament per a l’activitat a practicar.
- Utilitzeu material i equips adequats a l’activitat.
- És important que dugueu l’equipament i el material adequat a l’activitat que practicareu, i també avituallament.
- En cas d’accident, aviseu els serveis d’emergències a través del 112. Mantingueu la serenitat.
- Respecteu els senyals de perill.
Durant la pràctica de l’activitat:
- Si aneu en grup, mantingueu sempre el contacte amb els altres.
- Fixeu punts de referència en el recorregut, de manera que pugueu orientar-vos.
- Hidrateu-vos sovint i mengeu aliments energètics.
- Si teniu fred no deixeu de caminar.
En cas d’accident truqueu al 112:
- Doneu informació precisa: nombre de persones accidentades i edat, lloc de l’accident, situació de l’accidentat: si està ferit, conscient, si sagna i si respira, i les condicions meteorològiques al lloc de l’accident.
- El telèfon d’emergències està operatiu les 24 hores i s’hi pot trucar tot i tenir el mòbil bloquejat.
Cerdanyola del Vallès, 20 de novembre de 2011
11.30 hores