La precipitació acumulada ha superat els 100mm als dos extrems del país i fins i tot els 200mm a punts del Montsià.
Els registres de pluja augmentaran durant el dilluns i dimarts.
L’àrea de baixes pressions situada al sud-oest de la Península Ibèrica està impulsant un flux de vent de component marítima a la costa catalana. Aquesta aportació d’humitat i la presència d’aire fred en alçada provoquen la formació de fortes tempestes que estan afectant el litoral i prelitoral, especialment als dos extrems del país. Durant les darreres 24 hores s’han enregistrat quantitats de precipitació superiors als 100 mm a molts sectors del Baix Ebre i del Montsià, així com al nord del Cap de Creus. A Mas de Barberans (el Montsià) s’han acumulat 220,6 mm entre dissabte i diumenge (fins a les 13 hores), 214,4 mm dels quals han caigut en les darreres 24 hores.
A la resta del país les precipitacions han estat menys abundants, tot i que també s’han produït algunes tempestes localment fortes en punts del litoral central, sobretot del Maresme.
La taula següent mostra les dades de precipitació acumulada superior a 20 mm recollida per les estacions de la Xarxa d’Estacions Meteorològiques Automàtiques (XEMA) del SMC durant les darreres 24 hores, entre les 13 hores del dissabte 19 i del diumenge 20 de novembre.
|
Estació
|
Comarca
|
PPT en 24 hores fins a les 13 hores del dia 20 (mm)
|
|
Mas de Barberans - Abocador
|
Montsià
|
214,4
|
|
Portbou
|
Alt Empordà
|
118,9
|
|
l'Aldea
|
Baix Ebre
|
113,0
|
|
Aldover
|
Baix Ebre
|
108,9
|
|
Ulldecona - els Valentins
|
Montsià
|
81,7
|
|
Ascó
|
Ribera d'Ebre
|
49,9
|
|
Horta de Sant Joan
|
Terra Alta
|
45,8
|
|
Riba-roja d'Ebre
|
Ribera d'Ebre
|
44,1
|
|
Alcanar
|
Montsià
|
33,5
|
|
Batea
|
Terra Alta
|
32,7
|
|
Puig Sesolles (1.668 m)
|
Vallès Oriental
|
27,5
|
|
Viladrau
|
Osona
|
25,4
|
|
Maials
|
Segrià
|
22,4
|
|
Molló
|
Ripollès
|
22,2
|
|
Aitona
|
Segrià
|
21,1
|
|
Malgrat de Mar
|
Maresme
|
20,3
|
El mapa següent, obtingut a partir de la precipitació acumulada a les estacions de la XEMA entre les 13 hores del dissabte 19 i del diumenge 20, mostra la distribució de la precipitació al conjunt de Catalunya durant les darreres 24 hores:

A banda de la precipitació acumulada, novament ha estat molt destacable la intensitat d’alguns dels xàfecs, que puntualment han acumulat més de 20 mm en 30 minuts:
|
Estació
|
Comarca
|
PPTx 30 min (mm)
|
|
Portbou
|
Alt Empordà
|
43,7
|
|
Mas de Barberans - Abocador
|
Montsià
|
33,9
|
|
l’Aldea
|
Baix Ebre
|
24,9
|
La previsió indica que la depressió arribarà dilluns a les illes Balears on s’aprofundirà i afectarà a Catalunya fins dimarts. Les precipitacions es mantindran diumenge sobretot al litoral i prelitoral, on localment seran fortes i podran acumular més de 100mm en 24 hores als dos extrems, i els 200mm en 24 hores a l’extrem sud. De cara a dilluns i dimarts les precipitacions seran més extenses afectant també a la resta de Catalunya, i les més intenses se centraran a la meitat est.
A banda, dimarts l’onatge s’alterarà a bona part de la costa catalana, amb onades que poden superar els 2,5 metres d’alçada.
Per aquest motiu, el Servei Meteorològic de Catalunya manté activats avisos de Situació Meteorològica de Risc per intensitat i per acumulació de pluja.
Per a més informació, www.meteo.cat.



