Empresa i Treball

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme organitza el Workshop Pirineus per donar suport a la comercialització internacional de les empreses catalanes vinculades a aquesta marca turística

query_builder   23 novembre 2011 17:40

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme organitza el Workshop Pirineus per donar suport a la comercialització internacional de les empreses catalanes vinculades a aquesta marca turística

·        Aquesta jornada professional reuneix demà a la Garrotxa una seixantena d’empreses i entitats catalanes i 25 turoperadors procedents, principalment, de Benelux, Israel, Alemanya i Regne Unit.
 
·        Al llarg d’aquesta trobada, la més important per comercialitzar la marca turística Pirineus, es mantindran unes 500 entrevistes comercials.
 
·        Cada any visiten els Pirineus catalans uns 2 milions de turistes.
 
 
La Garrotxa acull demà la vuitena edició del Workshop Pirineus, una jornada comercial organitzada per l’Agència Catalana de Turisme, organisme adscrit al Departament d’Empresa i Ocupació, on participen prop de 30 operadors turístics i una seixantena d’empreses i entitats catalanes amb oferta turística vinculada als Pirineus. La trobada, que tindrà lloc a Ca l’Enric, de la Vall de Bianya, comptarà amb la presència del subdirector de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent.
 
Aquest any, els empresaris catalans participants al workshop tenen l’oportunitat de contactar amb operadors turístics procedents, principalment, de Benelux, Israel, Alemanya i Regne Unit, uns mercats que, des de les comarques pirinenques, es valoren com a potencialment importants. 
 
Durant tota la jornada de demà, els empresaris turístics dels Pirineus mantindran unes 500 entrevistes personalitzades amb els diferent agents turístics estrangers per tal de presentar i facilitar la comercialització dels seus productes. L’objectiu principal del Workshop Pirineus és motivar els operadors i agents de viatges perquè programin la zona pirinenca i que aquells que ja ho fan, n’ampliïn l’oferta.
 
Prèviament a la trobada professional, els turoperadors han dut a terme un viatge de prospecció per conèixer l’oferta del territori en turisme cultural, actiu-natura i gastronòmic. Enguany, els operadors han recorregut les comarques de la Cerdanya, el Ripollès, la Garrotxa i l’Alt Empordà, on han visitat Puigcerdà, Besalú, Gombrèn, Sant Joan de les Abadesses, el monestir de Ripoll, el santuari de Montgrony i el Teatre-Museu Dalí de Figueres; han passejat per la Fageda d’en Jordà, han tastat la gastronomia de la zona; i han volat en globus, entre d’altres propostes.
 
Pel que fa als participants catalans, avui han tingut l’oportunitat d’assistir a una sessió de formació sobre les possibilitats de la promoció turística des de la vessant tecnològica tenint en compte el perfil i les demandes dels futurs clients.
 
Aquesta jornada de comercialització és l’acció més important que organitza el Programa Pirineus, impulsat per l’Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Torisme Val d’Aran, la Diputació de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
 
Marca Pirineus
 
 
Uns 2 milions de turistes visiten cada any els Pirineus, entre estrangers, catalans i de la resta d’Espanya. El principal emissor estranger és el francès. La mitjana d’edat del turista que visita aquesta marca és de 42 anys, l’estada mitjana és de 7 nits i les principals motivacions són la natura, el medi ambient, els esports d’aventura i els parcs naturals.
L’oferta hotelera dels Pirineus -uns 500 hotels amb prop de 22.000 places- es concentra a les estacions de muntanya, en pobles i ciutats. Cal afegir més d’un centenar de càmpings amb més de 31.000 places, i més de 800 cases de turisme rural amb més de 6.100 places.
 
Turoperadors participants al Workshop Pirineus 2011
 
Benelux
           
  • Ardanza Reisen
  • Het Andere Spanje
  • SNP Natuurreizen
  • Esta Travel
  • Esprekend de wereld
  • Thomas Cook Belgium
  • Oliva Travel
  • Sunliner
 
Israel
 
  • Raanana Signal Tours
  • Ofakim Tours
  • Bentzi Brazil Global
  • Pingwin
  • Issta Travel Tours
 
 
Regne Unit
 
  • Pyrennees Air Lines
  • Casas Cantábricas
  • Culture Trails
  • Kings Angling & activity Holidays
  • Inntravel LTD
 
 
Alemanya
 
  • Ars Vivendi
  • Abenteuerteam
  • Via Urlaub Service
  • Latin America world
 
França
 
  • Cyclomundo
 
Suïssa
 
  • Interrad Reisen
 
Txèquia
 
  • Sandra
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia