Treball, Afers Socials i Famílies

La informació generalista de Benestar Social i Família a partir d'ara a través del telèfon 012

La informació generalista de Benestar Social i Família a partir d'ara a través del telèfon 012

query_builder   20 desembre 2011 14:45

event_note Nota de premsa

La informació generalista de Benestar Social i Família a partir d'ara a través del telèfon 012

La intenció és facilitar als ciutadans i ciutadanes l’accés a la informació de la Generalitat a través d’un únic telèfon de referència i ampliar l’horari d’atenció a les 24 hores i tots els dies de l’any
 
El Departament manté dos números 900 per a trucades d’urgència: Infància Respon 900 300 777 i la línia d’atenció permanent a dones en situació de violència 900 900 120
El Departament de Benestar Social i Família, que comptava fins ara amb un telèfon d’informació generalista del Departament (900 300 500) ha traspassat aquest servei al telèfon 012, el telèfon d’atenció ciutadana de la Generalitat. Amb aquesta mesura es vol facilitar l’accés dels ciutadans i ciutadanes a la informació de la Generalitat a través d’un únic telèfon de referència.
 
Amb aquesta mesura s’amplien també els horaris d’atenció. A partir d’ara qualsevol persona pot sol·licitar informació de tipus generalista del Departament de Benestar Social i Família, les 24 hores del dia i set dies a la setmana. A través de l’antic número de telèfon, l’atenció es limitava de 8 a 20 hores de dilluns a divendres i de 9 a 14 hores els dissabtes.
 
Aquest canvi permetrà evitar la duplicitat en la coordinació de la informació ciutadana i augmentar la qualitat de l’atenció.
 
Cal recordar que l’antic telèfon 900 300 500 era només un telèfon d’informació generalista, és a dir, que només oferia informació general de tràmits i serveis del Departament. Aquest telèfon no oferia informació personalitzada sobre l’estat d’expedients, que s’havia de derivar a les unitats corresponents. Per exemple, durant el mes de novembre del 2011 més del 50% de les trucades ateses feien  referència a l’estat d’expedients i consulta de pagaments. El 900 300 500 no podia donar resposta a aquestes peticions, sinó que les transferia o oferia informació sobre els telèfons específics que les atenen. Aquest servei es continuarà oferint des del 012 o des del Departament a través de la centraleta, que ja incorpora opcions concretes i de transferència de trucades a extensions especialitzades d’informació. 
 
El Departament manté, però, dos números 900 per a trucades d’urgència. Es tracta del telèfon Infància Respon 900 300 777 i el d’atenció permanent a dones en situació de violència 900 900 120. Aquests telèfons específics i gratuïts es mantenen per atendre directament a aquests col·lectius més vulnerables i donar-los una atenció més concreta i especialitzada 24 hores al dia i els 7 dies a la setmana.
 
Aquest canvi suposa una optimització del servei i un estalvi de recursos econòmics, ja que el manteniment d’aquesta línia representava un cost aproximat d’uns 700.000 euros anuals. A més, s’havia pogut constatar que la gratuïtat dels 900 300 500 havia derivat en un abús en el nombre de trucades i també en la utilització d’aquest número com una centraleta més, quan no era el seu objectiu.