El Govern de la Generalitat ha aprovat destinar 1,6 milions d'euros en l'ocupació de béns i drets afectats per l'execució de projectes de desdoblament de la línia Baix Llobregat-Anoia i d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda.
Martorell enllaç Olesa
 
El Govern ha aprovat destinar 1,5 milions d’euros a les expropiacions per les obres de desdoblament de les vies d’FGC entre Martorell-Enllaç i Olesa de Montserrat, que culminarà el desplegament del Metro del Baix Llobregat i del metro comarcal del Bages i l’Anoia. Les obres, que suposaran una inversió d’uns 20,5 milions d’euros, ja estan en marxa i finalitzaran a principis de 2008.
 
Els treballs s’inclouen en el procés de desplegament del Metro del Baix Llobregat a la línia Llobregat-Anoia-Bages d’FGC, amb l’objectiu d’adequar les infraestructures entre Barcelona i Olesa per oferir un servei de rodalies d’altes prestacions i augmentar la freqüència de pas dels trens per aquesta línia. El projecte preveu en una primera fase el desdoblament d’un tram de dos quilòmetres al nord de l’estació d’Olesa de Montserrat. D’aquesta manera, es formarà un apartador que permetrà el creuament de trens en aquest punt, cosa que farà possible incrementar la freqüència de pas dels combois que circulen entre Manresa i Martorell. 
 
Soterrament a Pallejà de la línia dels FGC    
 
Precisament, en la continuïtat dels treballs pel desdoblament de la línia del Baix Llobregat, també s’ha aprovat avui destinar 150.000 euros a l’ocupació de terrenys per executar les obres de la segona fase del soterrament de la línia d’FGC a Pallejà per un import de 16 milions d’euros.
 
Les obres suposen l’acabament del soterrament de la línia d’FGC a Pallejà i inclouen el soterrament i la implantació de doble via des de la riera de la Magina fins a l’estació de Pallejà. El DPTOP està treballant a la línia Llobregat – Anoia dels FGC per tal d’implantar l’anomenat “Metro del Baix Llobregat“, consistent en l’augment de la freqüència de pas dels trens per aquesta línia. En aquest context s’emmarca el soterrament i el desdoblament de 2,4 km de la línia d’FGC a Pallejà. Es preveu que el mes de juny de 2007 estigui operativa la doble via soterrada a Pallejà.
 
Adaptació a PMR de les estacions d’FGC
 
Finalment, i pel què fa a les obres de millora a la xarxa de ferrocarrils, s’ha aprovat destinar 28.320 euros a l’ocupació de béns i drets afectats per l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de cinc estacions d’FGC: Gornal, Sant Josep, Can Parellada, la Pobla de Claramunt i Manresa-Viladordis. L’import de les obres és de 7 milions d’euros i el termini d’execució previst és de 24 mesos.