Sala de premsa

event_note Nota de premsa

MODA

La novena edició del 080 Barcelona Fashion ha arrencat avui amb Pierre Cardin com a convidat d'honor i la voluntat d'enfortir els vincles entre el disseny i la indústria

·        El conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, ha inaugurat avui a la Plaça del Rei la passarel·la de moda catalana que, des d’avui i fins dissabte, acollirà les noves propostes per a tardor-hivern 2012-2013 d’una trentena de dissenyadors i marques.
·        La firma TCN ha obert el calendari del primer dia del certamen,  juntament amb les propostes de Josep Abril, Celia Vela, Montse Liarte i Alexis Reyna.
·        Abans d’obrir les portes, ja s’havien acreditat al certamen un total de 714 periodistes de més de 200 mitjans de comunicació catalans, estatals i internacionals.
·        Demà dijous, 26 de gener, desfilaran les propostes de Justicia Ruano, Brain& Beast, Miriam Ponsa, Sololaverdadessexy, Juan Pedro Lopez, Who, Der Metropol i Mango.

El conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, acompanyat del director general de Comerç, Josep Maria Recasens, i el gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Miquel Rodríguez, ha inaugurat aquesta tarda la novena edició del 080 Barcelona Fashion que compta amb Pierre Cardin com a convidat d’honor. La firma TCN ha obert el calendari de desfilades del primer dia de passarel·la, que també compta amb les propostes de Josep Abril, Celia Vela, Montse Liarte i Alexis Reyna. L’acte d’inauguració ha comptat també amb la presència de la segona tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació de l’Ajuntament de Barcelona, Sònia Recasens, la delegada del Govern a Catalunya, Maria de los Llanos de Luna, l’esposa del president de la Generalitat, Sra. Helena Rakosnik i el director general de Fira de Barcelona, Agustí Cordón, entre d’altres autoritats.
 
En aquesta nova edició, el 080 Barcelona Fashion manté la seva aposta per enfortir els vincles entre disseny i indústria, mitjançant una passarel·la de dissenyadors emergents, juntament amb firmes consolidades. També, per primera vegada, desfilaran per la passarel·la les noves col·leccions d’un grup d’empreses de l’Associació Catalana Tèxtil i Moda.
 
En el marc de la inauguració, el conseller F. Xavier Mena ha incidit en que “el Pla Estratègic de la Moda ha optat per un determinat model, que és el 080 Bcn Fashion, on conviuen marques consolidades amb d’altres d’emergents cada cop més consolidades i simultàniament coincideix en dates amb The Brandery”.

El conseller ha assenyalat que “la voluntat del Govern és sumar i projectar el tèxtil i la moda catalanes al món”. En aquest sentit, ha apuntat que “les marques consolidades són les que fan de tractors dels emergents, però també cal saber trobar a la pedrera, els diamants que representaran  i protagonitzaran la moda catalana en el futur”.

D’altra banda, el conseller ha volgut destacar que “des del Departament, s’acompanya i dóna suport a tots aquells creadors, dissenyadors, industrials  o comercialitzadors que vulguin projectar el tèxtil i la moda de Catalunya al món”.

En aquesta edició, el certamen també posa l’accent en la formació en disseny i moda, una de les prioritats de la Generalitat de Catalunya per al sector, motiu pel qual un dels grans mestres de la moda contemporània, Pierre Cardin, a més de desfilar, oferirà una lliçó magistral als alumnes de les escoles de disseny de moda com a cloenda del certamen.
 
El CCAM ha assumit a partir d’aquesta edició la direcció i gestió de la passarel·la, entre altres tasques de coordinació que en anteriors edicions havien estat subcontractades. Aquesta mesura, juntament amb l’increment de les aportacions del patrocini privat, ha permès a la Generalitat un estalvi de prop del 40% del pressupost respecte l’edició passada. Concretament, s’ha passat de 1.641.887 euros (edició juliol 2011) a 1.059.910 euros (edició gener 2012).
 
Més de 700 periodistes acreditats

Abans de l’inici del certamen, s’han acreditat a la passarel·la un total de 714 periodistes de 208 mitjans de comunicació catalans, estatals i internacionals. Pel que fa a la premsa internacional, s’han acreditat 23 mitjans procedents de països com França, Itàlia, Brasil, Regne Unit, mitjans especialitzats i també prop d’una trentena de bloggers de moda.
 
25 desfilades
Durant aquests quatre dies, desfilaran per la passarel·la una trentena de col·leccions del següents dissenyadors i marques: (per ordre alfabètic): Alexis Reina; Brain & Beast; Schipper/Arques; Celia Vela; Dermetropol; Desigual; Josep Abril; Juan Pedro López; Justicia Ruano; Karlotalaspalas; Krizia Robustella; Luis Manteiga Ancochea; Mango; Manuel Bolaño; Martinez Lierah; Miriam Ponsa;  Montse Liarte; Pierre Cardin, Sololaverdadessexy; TCN; Toni Francesc; Who; Yiorgos Eleftheriades; i les desfilades col·lectives d’Escorpion, Messcalino; Naulover i Punto Blanco; i Adomartins; Guasch i Yerse. (Biografies i calendari de desfilades a www.080barcelonafashion.com).
 
El càsting del 080 Barcelona Fashion comptarà amb models masculins com Jon Kortajarena, River Delfin Viiperi, Joan Mirangels, Clement Chabernaud, Paolo Anchisi, Francisco Lachoswki, Nikola Jovanovic, Alexander Johansson, Alexander Beck, Milo Spijkers, Jaco Van Den Hoven i Sebastian Sauvé. Pel que fa a les maniquins, desfilaran Alla Kostromichova, Beatriz Saladich, Caterina Ravaglia, Ella Kandyba, Erjona Ala, Iris Egbers, Itsaso Bolivar, Malena Costa, Marina Perez i Marta Ortiz.
 
Premi 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció de l’edició

En aquesta novena edició del certamen es lliurarà el Premi 080 Barcelona Fashion a la millor col·lecció de l’esdeveniment. El premi, que s’estableix en una única categoria, te una dotació de 20.000 euros. El jurat internacional que fallarà el Premi està integrat per Muriel Piaser, Kristopher Arden-Houser; Stefan Siegel; Jean Paul Cauvin i Samuel Drira.
 
080 T-shirt contest

Per primera vegada el 080 Barcelona Fashion,  en col·laboració amb les escoles de disseny de moda de Catalunya, organitza el concurs 080 T-Shirt Contest amb l’objectiu de seleccionar la samarreta 080 Barcelona Fashion, que es posarà a la venda en la propera edició del 080 Barcelona Fashion del mes de juliol. El jurat internacional votarà la samarreta guanyadora d’entre els 15 dissenys prèviament seleccionats. 
 
La novena edició del 080 Barcelona Fashion compta amb el patrocini privat de Heineken (espònsor principal) i també de Bacardi, Truvía, Nespresso, Redken i Tubbo. Casual Fruit, M·A·C, HP; Le Cheff, Le Book, Seat i Hotel Catalonia Ramblas, són també marques col·laboradores del certamen.
 
Demà dijous, 26 de gener, desfilaran a la passarel·la de la plaça del Rei les propostes de Justicia Ruano, Brain&Beast, Miriam Ponsa, Sololaverdadessexy, Juan Pedro Lopez, Who, Der Metropol i Mango.
 
Els mitjans gràfics poden accedir a les imatges de les desfilades a través del web www.080barcelonafashion.com
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia