- La passarel·la de la Plaça del Rei compta avui amb les propostes de Justicia Ruano, Brain & Beast, Miriam Ponsa, Sololaverdadessexy, Juan Pedro Lopez, Who, Der Metropol i Mango. En aquesta edició, i per primera vegada, les desfilades es poden seguir en directe a www.080barcelonafashion.cat.
- Demà divendres, 27 de gener, desfilaran les noves col·leccions de Schippper/Arques, Luis Manteiga, Yiorgos Eleftheriades, Martinez Lierah, Toni Francesc, Krizia Robustella, Manuel Bolaño, i la desfilada final de la firma Desigual.
- El certamen bat rècord de participació, amb prop de 800 periodistes acreditats de mitjans catalans, estatals i internacionals, la presència de 120 compradors i prop d’un centenar d’assistents a les activitats paral·leles.
- El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, lliurarà demà el Premi 080 Barcelona Fashion a la millor col·lecció del certamen.
La firma Mango tanca el calendari de desfilades del segon dia del 080 Barcelona Fashion amb la presentació de la col·lecció ‘Shades of Pale’. La passarel·la de la plaça del Rei compta avui amb les propostes de Justicia Ruano, Brain&Beast, Miriam Ponsa, Sololaverdadessexy, Juan Pedro Lopez, Who, Der Metropol. El certamen bat rècord d’assistència, amb prop de 800 periodistes acreditats. El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, lliurarà demà el Premi 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció del certamen.
Durant el mati han desfilat les propostes de Justicia Ruano, que ha mostrat amb Metamorphosis una col·lecció desafiant, amb un elegant encaix de contraris, i una renovació de formes i combinació de materials que destaquen el desenvolupament exclusiu dels brodats i de peces exteriors amb volums i tactes especials.
Brain&Beast ha presentat avui Dècalogue (Part III/Magic, amb una proposta policromàtica per a la propera tardor-hivern en la què hi destaquen els blancs, grocs, camels i taronges, juntament amb maragdes, púrpures i grisos.
Sota el nom de Boletaires, la dissenyadora manresana Miriam Ponsa ha mostrat una col·lecció protagonitzada per la terra amb la que ret homenatge al món boletarie, des d’una perspectiva avantguardista i, alhora, antiga. La descomposició i erosió del bolet, s’ha treballat amb la fusió de teixits semblants i tintant en degradat part de les peces. Ponsa aposta en aquesta col·lecció per patronatge que juga a favor de les formes i intenta captar el volum mitjançant prisats i costures irregulars.
Èxit d’assistència
El segon dia de passarel·la ha fet batre un record d’acreditacions. A dia d’avui, ja són prop de 800 els periodistes acreditats a la passarel·la. Avui també s’han acreditat un total de 120 compradors nacionals i internacionals. Pel que fa a les activitats paral·leles realitzades a la capella de Santa Àgata (Taller Yo Dona-MAC de maquillatge i Taller de perruqueria Yo Dona-Redken), aquestes han acollit prop d’un centenar d’assistents.
Aquesta tarda desfilaran per la passarel·la del Saló del Tinell les propostes de Sololaverdadessexy, Juan Pedro Lopez, Who, Der Metropol i Mango, que s’emeten en directe a través de www.080barcelonafashion.com
Premi 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció
Demà divendres, a les 17.30h, es lliurarà el Premi 080 Barcelona Fashion a la millor col·lecció de l’esdeveniment. El premi, que s’estableix en una única categoria, te una dotació de 20.000 euros. El jurat internacional que fallarà el Premi està integrat per Muriel Piaser, Kristopher Arden-Houser; Stefan Siegel; Jean Paul Cauvin i Samuel Drira.
D’altra banda, el jurat internacional seleccionarà també demà la samarreta guanyadora del concurs 080 T-Shirt Contest, que es posarà a la venda en la propera edició del 080 Barcelona Fashion del mes de juliol.
Demà divendres desfilaran al 080 Barcelona Fashion les propostes de Schippper/Arques, Luis Manteiga, Yiorgos Eleftheriades, Martinez Lierah, Toni Francesc, Krizia Robustella, Manuel Bolaño, i la desfilada final de la firma Desigual.
La novena edició del 080 Barcelona Fashion compta amb el patrocini privat de Heineken (espònsor principal) i també de Bacardi, Truvía, Nespresso, Redken i Tubbo. Casual Fruit, M·A·C, HP; Le Cheff, Le Book, Seat i Hotel Catalonia Ramblas, són també marques col·laboradores del certamen.



