Empresa i Coneixement

CONSUM

Recomanacions de l'Agència Catalana del Consum als passatgers afectats pel cessament d'operacions de l'aerolínia Spanair

query_builder   28 gener 2012 19:00

event_note Nota de premsa

CONSUM

Recomanacions de l'Agència Catalana del Consum als passatgers afectats pel cessament d'operacions de l'aerolínia Spanair

 

L’Agència Catalana del Consum (ACC), davant la decisió de la companyia aèria Spanair d’aturar les seves operacions, recomana als passatgers afectats:
 
1.- Els usuaris afectats i que desitgin rebre informació han d’adreçar-se a la companyia. En el cas de viatges combinats, han de posar-se en contacte amb l’agència de viatges on l’hagin adquirit. 
 
El contacte amb la companyia Spanair es pot realitzar mitjançant el telèfon 900 131 415 o elweb www.spanair.com  
En cas de no poder contactar amb la companyia, es poden adreçar al telèfon 012, o també al telèfon d’informació d’AENA 902 404 704 i a la seva web (www.aena.es).
 
2.- Si la solució que proposa la companyia aèria o l’agència de viatges no és satisfactòria, es pot presentar una reclamació mitjançant els fulls oficials de reclamació/denúncia de què disposen tots els establiments. En aquest cas, la companyia o l’agència de viatges disposa d’un mes de termini per respondre la vostra reclamació.
 
L’ACC també vol recordar als usuaris afectats que, en cas de cancel·lació del seu vol, tenen dret a escollir entre la devolució de l’import del bitllet o la recol·locació en un mitjà de transport alternatiu.
 
En aquest mateix cas, també tenen dret d’assistència, és a dir, a rebre gratuïtament menjar i beguda suficients en funció dels temps que calgui esperar la sortida del vol alternatiu ofert, allotjament en un hotel quan calgui (inclosos els desplaçaments), així com mitjans de comunicació (2 trucades telefòniques,  missatges de fax o correus electrònics).
 
Si el bitllet ha estat pagat mitjançant una targeta de crèdit, els usuaris poden dirigir-se a les seves entitats bancàries per demanar l’anul·lació del càrrec i el corresponent reemborsament de l’import en el compte.
 
Igualment, els usuaris afectats tenen dret d’informació per part de la companyia, que és responsable d’informar-los de l’evolució de la situació i de facilitar-los un imprès on s’indiquin les normes d’assistència i compensació.
 
Finalment, l’ACC també recorda que la normativa europea preveu, en cas de denegació d’embarcament, de cancel·lació o de gran retard, el dret a la compensació, que seran de 250 euros en vols de fins a 1.500 km., de 400 euros en vols d’entre 1.500 i 3.500 km. I de més de 3.500 km. Intracomunitaris, i de 600 euros en els vols de més de 3.500 km. no intracomunitaris.
 
Els usuaris afectats també tindran dret a les indemnitzacions per danys i perjudicis que es puguin acreditar. En aquest cas, s’haurà de presentar una reclamació a la companyia o a l’agència de viatges, en cas que el vol formi part d’un viatge combinat.
 
L’Agència Catalana del Consum informa a tots els afectats pel cessament d’activitats de Spanair que vetllarà per garantir el compliment estricte dels acords adoptats així com perquè siguin respectats els seus drets com a consumidors que es recullen a la llei 22/2010, del Codi de consum de Catalunya.