La promoció de la Clota té un total de 112 habitatges part dels quals ja es van lliurar l’any 2010
L’edifici s’ha construït amb materials aïllants que permeten superar les exigències d’ecoeficiència en un 40%
L’edifici s’ha construït amb materials aïllants que permeten superar les exigències d’ecoeficiència en un 40%

El secretari d’Habitatge i Millora Urbana, Carles Sala, i la regidora d’Urbanisme, Espai Públic i Ecologia Urbana de l’Ajuntament de Cerdanyola, Maria Eulàlia Mimo, han lliurat avui les claus de 6 habitatges amb protecció oficial de lloguer a Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental). Els pisos, ubicats al carrer de la Clota d’aquest municipi, han estat construïts per l’Incasòl i els administrarà l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.
Han assistit també a aquest lliurament el subdirector general de Promoció de l’Habitatge Protegit i de Sòl Residencial Associat al Departament de Territori i Sostenibilitat, Antoni Teignier, representants de l’Incasòl i l’arquitecte i l’arquitecte tècnic responsables de l’obra.
La promoció compta amb un total de 112 pisos dels quals 49 ja es van lliurar el juliol del 2010, i avui se n’han lliurat 6. Els habitages són tots d’un dormitori i tenen una superfície útil de 38 m2 a 43 m2; alguns dels habitatges tenen una plaça d’aparcament vinculada. El preu mensual del lloguer va de 228 a 306 euros, segons les dimensions i característiques de l’habitatge.
Aquesta promoció de la Clota forma part del projecte europeu Polycity, finançat per la Comissió Europea, que té com a objectiu reduir el consum de fonts d’energia fòssils i no renovables. Les mesures d’eficiència energètica aplicades fan referència a l’envoltant de l’edifici. Així, s’han dissenyat unes galeries a la part sud de l’edifici que a l’hivern permeten escalfar l’interior de l’habitatge per l’efecte d’hivernacle i a l’estiu afavoreixen la ventilació natural. L’envoltant de l’edifici s’ha fet amb un alt nivell d’aïllament i les finestres tenen sistemes de protecció solar mòbils. Així mateix, els habitatges s’han dissenyat amb un espai intermedi que fa de coixí i conté aparells per crear i regular la ventilació creuada natural a l’estiu.
Les instal·lacions inclouen una xarxa separativa d’aigües fecals i pluvials i la instal·lació de plaques d’aprofitament de l’energia solar per a la producció d’aigua calenta sanitària.



