Empresa i Treball

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, viatja a la Xina per tractar qüestions clau per garantir la competitivitat turística de Catalunya en aquest mercat

TURISME

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, viatja a la Xina per tractar qüestions clau per garantir la competitivitat turística de Catalunya en aquest mercat

query_builder   21 febrer 2012 16:44

event_note Nota de premsa

TURISME

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, viatja a la Xina per tractar qüestions clau per garantir la competitivitat turística de Catalunya en aquest mercat

  • Aquest viatge forma part de l’estratègia promocional turística de Catalunya marcada pel Departament d’Empresa i Ocupació, on la internacionalització i la diversificació dels mercats és clau.
 
  • El director de l’ACT també ha lliurat els diplomes acreditatius als agents de viatges xinesos que han realitzat el primer curs d’especialització i coneixement de Catalunya.
 
  • Espasa s’entrevistarà amb representants de diverses companyies aèries i amb les autoritats del Consolat General d’Espanya a Canton.
 
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, ha començat avui una missió promocional de quatre dies a la Xina on tancarà el pla d’accions de promoció en aquest mercat i mantindrà reunions d’alt nivell amb diversos agents turístics.
 
“L’objectiu d’aquest desplaçament –explica Xavier Espasa- és abordar aspectes cabdals per consolidar el creixement de Catalunya en aquest país emissor emergent: per començar, el disseny i la planificació de l’acció promocional prioritària per animar la demanda; la formació dels agents de viatge per situar aquesta demanda en els canals de venda; i, finalment, potenciar les eines sense les quals no és possible el desenvolupament òptim d’aquest mercat, com ara els vols directes i la tramitació àgil dels visats turístics”.
 
Dintre del programa d’entrevistes i reunions programades, destaquen les que mantindrà el director de l’ACT amb els directius de les companyies aèries xineses China Eastern i China Southern. L’objectiu és continuar les converses ja iniciades pel Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), amb qui l’ACT treballa de manera coordinada, per captar vols directes a Barcelona. “La connexió directe Catalunya-Xina és clau per al desenvolupament del turisme xinès a la nostra destinació”, assegura Xavier Espasa. Precisament les companyies asiàtiques poden jugar un paper important en l’evolució d’El Prat com a aeroport de connexions intercontinentals.
 
Una altra de les cites destacades  és la reunió que mantindrà Xavier Espasa amb les autoritats del Consolat General d’Espanya a Canton per avaluar el funcionament de l’expedició de visats turístics i constatar l’agilització i tramitació.
 
El director de l’ACT i el director del Centre de Promoció Turística a la Xina, Antonio Li, han acabat de dissenyar el pla d’accions promocionals que l’Agència Catalana de Turisme durà a terme per tal de donar a conèixer la destinació catalana i els seus atractius turístics entre el públic xinès. Destaquen l’assistència a diverses fires i l’organització de viatges de familiarització i jornades de comercialització on l’oferta de luxe, negocis i enogastronomia juga un paper molt destacat.
 
Aquest viatge forma part de l’estratègia promocional turística de Catalunya marcada pel Departament d’Empresa i Ocupació, on la internacionalització i la diversificació dels mercats és un punt clau. En aquest sentit, s’aposta per països emissors emergents amb gran potencial com és el cas de la Xina.
 
Primers agents de viatge “especialitzats” en Catalunya
 
Tal i com va anunciar el conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, al Parlament de Catalunya, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha desenvolupat un curs de formació online sobre el turisme a Catalunya dirigit a un target potencial de 6.000 professionals del sector turístic xinés. El director de l’ACT explica que “l’objectiu és que els agents de viatge xinesos adquireixin coneixements específics sobre l’oferta turística catalana i esdevinguin especialistes i prescriptors de Catalunya”.
 
En aquesta primera edició s’han captat uns centenars d’agents de viatge, dels quals, noranta han rebut avui el diploma acreditatiu de mans del director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, i del director de Turisme de Guangdong, Yang Rongsen.
 
La iniciativa, pensada per formar turoperadors i agents de viatge de Guangdong, forma part d’un pla promocional conjunt fruit de l’acord de col·laboració entre Catalunya i la província de Guangdong. Els responsables turístics catalans tenen previst replicar aquest curs a d’altres províncies de la Xina i a d’altres països asiàtics.
 
Algunes dades sobre el mercat xinès
 
L’Agència Catalana de Turisme disposa d’un Centre de Promoció Turística a Beijing que, des de la seva posada en marxa al 2005, treballa per donar a conèixer Catalunya i estrènyer llaços amb el mercat xinès. D’entre les accions que s’han dut a terme per captar turisme xinès destaca l’organització de workshops, viatges de premsa i de familiarització, l’edició en xinès d’una publicació turística i la creació d’una web amb informació de Catalunya específicament per al mercat xinès.
 
Els més de 1.300 milions d'habitants de la Xina resulten un mercat molt atractiu, especialment en el turístic, ja que es pot convertir en una de les fonts de turistes més importants del món. L’Organització Mundial del Turisme (OMT) preveu que l’any 2020, la Xina sigui el principal emissor de turistes i calcula que en deu anys uns 100 milions de xinesos viatgin fora del seu país. La cultura, el luxe, el shopping i els viatges d’incentius són alguns dels productes més populars entre el turista xinès.
 
Per a Espasa, “Catalunya és una destinació molt atractiva per a la Xina. En els darrers anys, el turisme xinès hi ha crescut un 40%, i l’any 2011 calculem que hi van arribar més 70.000 xinesos. Barcelona n’és la primera destinació i volem aprofitar l’impuls de la ciutat per fer-lo extensiu a la resta del territori català. La nostra oferta cultural, de shopping i negocis és molt atractiva per al mercat xinès”.

2  

Fitxers adjunts

 El director de l'ACT, Xavier Espasa, en l'acte de lliurament dels diplomes acreditatius

El director de l'ACT, Xavier Espasa, en l'acte de lliurament dels diplomes acreditatius
JPG | 4148

El director de l'ACT, Xavier Espasa, i el director de Turisme de Guangdong, Yang Rongsen, amb els agents de viatge que han obtingut  millor nota en el curs

El director de l'ACT, Xavier Espasa, i el director de Turisme de Guangdong, Yang Rongsen, amb els agents de viatge que han obtingut millor nota en el curs
JPG | 3857

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia