Empresa i Treball

TURISME

Catalunya participa a l'ITB de Berlin amb l'objectiu de mantenir-se entre les destinacions preferides pels alemanys

query_builder   6 març 2012 16:30

event_note Nota de premsa

TURISME

Catalunya participa a l'ITB de Berlin amb l'objectiu de mantenir-se entre les destinacions preferides pels alemanys

 

  • El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, encapçala la delegació catalana a la fira alemanya.

  • Les tendències apunten a un augment dels viatges dels alemanys aquest 2012 i Catalunya vol aprofitar aquesta oportunitat per consolidar la seva bona posició entre les destinacions favorites d’aquest mercat.

  • L’any 2011, Catalunya va rebre més d’un milió de turistes alemanys, un 1,4% més que l’any anterior, i se situa com el quart mercat emissor.
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, participa aquesta setmana a la ITB de Berlín, una de les fires turístiques de referència a Europa que se celebra del 7 a l’11 de març.
 
La delegació catalana està encapçalada pel director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, qui viatja a la ITB amb el repte d’aprofitar la potencialitat d’aquest mercat estratègic per a Catalunya i mantenir el nombre de turistes que visiten la destinació catalana, en un moment en què les tendències marquen un augment de la demanda i del nombre de viatges dels alemanys.
 
Entre d’altres trobades professionals, el director de l’ACT es reunirà amb el president de l’Automòbil Club Alemany (ADAC), l’associació d’automobilistes i turisme més important d’Europa, amb més de 18 milions de famílies alemanyes associades. Precisament, en col·laboració amb l’ADAC, l’ACT està treballant en l’edició d’una guia de senderisme per promoure aquesta activitat arreu del territori català en el mercat alemany. L’ACT, que disposa d’un Centre de Promoció Turística permanent a Alemanya, també mantindrà contactes amb els principals turoperadors alemanys per confirmar la recuperació que anuncien.
 
Pel què fa a productes, es promocionarà de manera especial el turisme actiu, cultural i familiar. En aquest sentit, cal destacar la col·laboració amb el turoperador REWE per promoure el turisme familiar, especialment a través dels municipis certificats com a Destinació de Turisme Familiar per destacar la qualitat de la seva oferta diferenciant-se així d’altres destinacions del Mediterrani.
 
Enguany, i com a novetat, Catalunya vol aprofitar la seva riquesa gastronòmica, el seu clima i el paisatge per fomentar en el mercat alemany les activitats a l’aire lliure a través d’un nou producte turístic basat en l’estil de vida mediterrani, especialment amb tot el que té a veure amb l’activitat física i el benestar.
 
Des d’aquest mes de març hi haurà disponibles 270 vols directes setmanals entre Catalunya i Alemanya. Aquesta xifra s’incrementarà partir del proper mes de juny amb l’obertura del que es presenta com a nou aeroport de Berlin, Willy Brandt, una ampliació del ja existent aeroport de Schönefeld, des del qual es posaran en marxa noves connexions entre Berlín i Barcelona.
 
Catalunya, a les fires turístiques més importants
 
La ITB és una de les fires més importants que se celebren a Europa. En la 46a edició d’enguany, hi participaran uns 11.000 expositors procedents de 180 països, i l’organització preveu que la fira tindrà uns 180.000 visitants, dels quals més de 110.000 serien professionals del sector turístic i la resta, públic final.
 
Catalunya assisteix, doncs, a la ITB amb tot el seu potencial turístic per consolidar la seva posició entre les preferències dels alemanys. L’estand de l’Agència Catalana de Turisme a la ITB té 200 m2 i s’hi promocionaran les 9 marques turístiques catalanes, a més d’equipaments de referència com ara el Circuit de Catalunya i PortAventura.
 
L’Agència Catalana de Turisme està present a les principals cites turístiques internacionals. A més de la ITB alemanya, l’ACT ja va participar el mes de gener a Fitur (Madrid); del 21 al 24 d’aquest mateix mes de març viatjarà a la MITT de Moscou; i al mes de novembre, a la World Travel Market de Londres. A més, al llarg d’aquest any, l’ACT participarà en prop de 50 fires del sector, una vintena d’elles especialitzades en diversos productes turístics com ara negocis, luxe, neu, gastronomia, natura i turisme accessible.
 
Alemanya, quart mercat emissor a Catalunya
 
El turista alemany és un dels més fidels a Catalunya. La proximitat, l’àmplia oferta de vols directes amb els aeroports catalans, i uns serveis i propostes turístiques de qualitat, encapçalades pel bon clima i el sol i platja, són els principals avantatges competitius de la destinació catalana en aquest mercat.
 
Catalunya gaudeix, a més, d’una gran diversitat paisatgística en un territori relativament petit i la seva oferta turística i cultural s’adapta a molts segments diferents. A tot això cal sumar les bones infraestructures i la seguretat que estan molt ben valorades pels alemanys.
 
Alemanya és el quart mercat emissor de turistes a Catalunya. Durant 2011 van arribar a Catalunya més d’un milió de turistes alemanys, xifra que suposa un increment de l’1,4% respecte l’any anterior. Pel que fa a pernoctacions, els alemanys van generar més de 3,3 milions pernoctacions als establiments hoteleres d’arreu de Catalunya (un 22,7% més respecte 2010) i més d’un milió als càmpings catalans (un 17,4% més que l’any anterior).
 
L’alemany és un turisme especialment atractiu per tenir una estada mitjana alta, 10 pernoctacions, i perquè genera uns ingressos importants, amb un volum total de 893,9 milions d’euros l’any 2011 (un 5,8% més respecte la xifra de l’any 2010).
 
Perfil del turista alemany
 
Al llarg de l’any, els alemanys realitzen més d’un viatge que aprofiten per dur a terme diverses activitats i consumir diferents productes turístics. Els principals motius del viatge són sortir de la quotidianitat, descansar, relaxar-se i buscar el sol i el bon temps. Després del sol i platja existeix gran interès pel turisme cultural (city breaks i circuits), els creuers, el turisme actiu i les excursions a l’interior. L’alemany valora molt les bones pràctiques ambientals i els productes ecològics.
 
El turista alemany es reparteix en un 50% entre viatge organitzat i per compte pròpia. La recerca es fa bàsicament per Internet, però les reserves encara es fan majoritàriament per agència de viatges. Encara que és un turista que planifica els seus viatges amb molta antelació, cal destacar que augmenten les reserves online d’última hora. L’avió i el cotxe són els mitjans de transport més utilitzats.
 
Empreses i institucions catalanes presents a la ITB
 
A l’estand de l’ACT hi seran presents com a co-expositors:
 
  • Across Spain
  • Aqua Hotel
  • Avant Grup
  • Bravasol viatges, S.A.
  • Circuit de Catalunya
  • Eix Estels
  • Evenia Hotels
  • Nuñez y Navarro
  • Portaventura
  • Sercotel Hotels
  • THR
  • Ticket Bureau
  • Viatges Macuvi
·         Turisme de Barcelona
  • Patronat de Turisme Costa Brava Girona
    • Oficina de Turisme de Platja d'Aro
    • Oficina de Turisme de Blanes
    • Oficina de Turisme de Lloret de Mar
·         Delegació de Turisme de la Diputació de Barcelona
o   Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona Maresme
o   Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès
o   Consorci de Promoció Turística del Baix Llobregat
o   Consorci de Promoció Turística del Garraf
o   Consorci de Promoció Turística de l’Alta Anoia
o   Consorci de Promoció Turística del Cardener
o   Consorci de Promoció Turística del Lluçanès
o   Consorci de Promoció Turística del Moianès
o   Consorci de Promoció Turística del Vallès Occidental
o   Consorci de Promoció Turística del Vallès Oriental
o   Osona Turisme
·         Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona - Costa Daurada
o   Patronat Municipal de Turisme de Tarragona
o   Patronat Municipal de Turisme del Vendrell - Coma-ruga
o   Patronat Municipal de Turisme de Torredembarra
o   Patronat Municipal de Turisme Vila-seca, la Pineda Platja
o   Patronat Municipal de Turisme de Cambrils
o   Tarraco Romana
o   Patronat Municipal de Turisme Salou
o   Patronat Municipal de Turisme de l'Hospitalet de l'Infant i la Vall de Llors
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia