
L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha adjudicat avui tres pisos amb protecció oficial de lloguer amb opció de compra al municipi dels Prats de Rei (Anoia). La convocatòria ha presentat noves condicions d’accés després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, presentés un Pla de xoc per adjudicar els habitatges buits de la Generalitat.
Els pisos es troben en un edifici de 15 habitatges del passeig de Josep M. Llobet. Tenen una superfície de 60 m2 a 87 m2i una plaça d’aparcament vinculada. La renda del lloguer és d’entre 180,4 i 248 euros mensuals. L’Institut Català del Sòl ha construït els pisos i l’Agència els administrarà.
Per accedir a aquests pisos s’han presentat deu sol·licituds, cinc d’elles admeses i cinc excloses per no complir amb la normativa vigent o per manca de documentació. La resta d’habitatges s’aniran adjudicant properament. De moment, les persones adjudicatàries signaran un contracte de lloguer per 10 anys i dins d’aquest termini podran disposar d’una opció de compra de l’habitatge. Si opten per comprar el pis, durant els cinc primers anys de vigència del contracte, podran donar com a entrada les quotes ja pagades. A partir del cinquè any les condicions varien segons les quantitats abonades.
Pla de xoc per adjudicar 3.264 pisos desocupats
Les mesures que destaquen del Pla de xoc són les següents:
- reconversió dels habitatges de compra a lloguer amb opció de compra
- rebaixa dels preus de lloguer per situar-los per sota dels de mercat lliure
- règim d’adjudicacions més àgil, amb convocatòries permanentment obertes.
Amb aquestes actuacions es preveu poder treure en convocatòria pública el 95% dels pisos que actualment hi ha buits, abans de finals d’abril de 2012.
1