Empresa i Treball

TURISME

La Direcció General de Turisme requereix a una vintena de touroperadors europeus que rectifiquin la seva publicitat on es malmet la imatge turística de Catalunya

query_builder   14 març 2012 11:52

event_note Nota de premsa

TURISME

La Direcció General de Turisme requereix a una vintena de touroperadors europeus que rectifiquin la seva publicitat on es malmet la imatge turística de Catalunya

 
  • Des de la Generalitat s’ha recordat a una vintena d’operadors estrangers que la legislació vigent a Catalunya prohibeix aquest tipus de publicitat on es dóna una imatge de les destinacions turístiques distorsionades.
 
  • Aquesta mesura s’emmarca en el Pla d’Inspecció de Turisme de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de controlar, vigilar i excloure aquelles pràctiques empresarials que menystenen els recursos turístics de Catalunya.
 
La Direcció General de Turisme del Departament d’Empresa i Ocupació ha endegat una sèrie d’actuacions per eliminar certes pràctiques dutes a terme per alguns operadors turístics que malmeten la imatge de la destinació turística catalana.
 
En aquest sentit, la Direcció General de Turisme i la Direcció General de Salut Pública han requerit una vintena de turoperadors estrangers perquè rectifiquin la promoció i publicitat que fan a través dels seus webs de productes i serveis turístics de Catalunya, en concret respecte les promocions o ofertes per al consum d’alcohol en els establiments turístics i les que fomenten actuacions incíviques en els espais públics.
 
Els responsables turístics han detectat un tipus de publicitat que distorsiona la imatge de la destinació i menysprea el model i valors turístics que promou l’administració turística catalana en relació amb la nostra destinació.
 
La directora general de Turisme, Marian Muro, ha explicat que “des de la Direcció General de Turisme i la Direcció General de Salut Pública hem recordat als turoperadors que la Llei de Turisme prohibeix aquest tipus de publicitat i que si no rectifiquen prendrem mesures per tal que siguin sancionats”.
 
 
Campanya d’inspeccions als establiments turístics
 
A més del control sobre la publicitat que fan alguns turoperadors de la destinació turística catalana, la Direcció General de Turisme, en col·laboració amb el consistori de Lloret de Mar, ha posat en marxa una campanya de prevenció en els establiments hotelers.
 
Tenint en compte la proximitat de les vacances de Setmana Santa i de cara també a la temporada alta dels mesos d’estiu, s’està duent a terme una campanya específica per evitar possibles sobreocupacions en hotels durant aquestes dates.
 
Totes aquestes actuacions planificades per la Direcció General de Turisme s’emmarquen en el programa de Protecció dels Recursos Turístics, que forma part del Pla d’Inspecció en l’àmbit de Turisme de la Generalitat de Catalunya. Amb la finalitat darrera de fomentar la qualitat turística a Catalunya, aquest programa té per objecte el control, vigilància i exclusió de certes pràctiques empresarials i comportaments que menystinguin la imatge de la destinació turística catalana i els seus recursos.
 
El programa Protecció dels recursos turístics del Pla d’inspecció de Turisme s’ha començat a treballar a Lloret de Mar, en estreta col·laboració amb l’Ajuntament del municipi. La Direcció General de Turisme preveu fer-lo extensiu a d’altres destinacions del territori.