Empresa i Treball

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme participa a la MITT de Moscou amb l'objectiu de continuar incrementant l'afluència de turisme rus a Catalunya

query_builder   20 març 2012 15:50

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme participa a la MITT de Moscou amb l'objectiu de continuar incrementant l'afluència de turisme rus a Catalunya

 

  • El conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, encapçalen la delegació catalana al Saló rus, un mercat emissor clau en l’estratègia turística catalana a nivell internacional.

 

  • L’any 2011, Catalunya va rebre més de mig milió de turistes russos, al voltant d’un 44% més que l’any anterior, convertint-se en un dels mercats emissors amb els percentatges de creixement més importants.
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Ocupació, participa aquesta setmana a la MITT- Moscow International Travel & Tourism Exhibition de Moscou, una de les fires turístiques de referència que se celebra del 21 al 24 de març.
 
La delegació catalana està encapçalada pel conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, que viatgen a la MITT amb l’objectiu d’incrementar els fluxos de turisme rus cap a Catalunya, un mercat emissor clau en l’estratègia turística catalana a nivell internacional.
 
Els responsables turístics de Catalunya tenen previst reunir-se amb els principals turoperadors russos i dels països de l’àrea d’influència, d’una banda per fer balanç de 2011 i de l’altra, per conèixer de primera mà les previsions amb què treballen per aquest 2012 i determinar els increments en el nombre de turistes i connexions aèries.
 
Pel què fa a productes turístics catalans, l’Agència Catalana de Turisme hi promocionarà enguany de manera especial el turisme cultural, enogastronòmic i mèdic. En aquest sentit, cal destacar la presentació que duran a terme de manera conjunta l’ACT i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona davant un centenar de professionals del sector turístic rus i català.
 
Catalunya és pionera en la promoció turística als països de l’àrea d’influència de les ex repúbliques soviètiques, ja que, ara fa 19 anys, va inaugurar el primer centre de promoció turístic d’una destinació estrangera a la Federació Russa, concretament a Moscou. Amb la tasca feta des d’aquesta oficina s’ha anat consolidant el posicionament de Catalunya en el mercat rus.
 
Catalunya, a les fires turístiques més importants
 
La MITT de Moscou és una de les fires més importants del sector turístic. En l’edició d’enguany, hi participaran més de 3.000 expositors, procedents de 185 destinacions. L’any passat, el certamen va rebre prop de 80.000 visitants.
 
Catalunya assisteix a la MITT amb tot el seu potencial turístic per consolidar el seu creixement entre les preferències dels russos. L’estand de l’Agència Catalana de Turisme té 250 m2 i s’hi promocionaran les 9 marques turístiques catalanes. Enguany, en línia amb la política de racionalització de recursos, l’ACT ha reduït l’espai de l’estand en un 23% però, en canvi, hi ha augmentat la representativitat d’empreses i entitats.
 
L’Agència Catalana de Turisme està present a les principals cites turístiques internacionals. A més de la MITT de Moscou, l’ACT ja va participar el mes de gener a Fitur (Madrid); a principis d’aquest mes de març va viatjar a la ITB de Berlin; i al mes de novembre, viatjarà a la World Travel Market de Londres. A més, al llarg d’aquest any, l’ACT participarà en prop de 50 fires del sector, una vintena d’elles especialitzades en diversos productes turístics com ara negocis, luxe, neu, gastronomia, natura i turisme accessible.
 
Rússia, un mercat emissor clau
 
Catalunya és la destinació líder de l’Estat, amb prop del 60% dels turistes russos que visiten Espanya. En aquest sentit, Rússia és un mercat emissor prioritari per a Catalunya i un dels que està experimentant increments més importants i perspectives molt positives. En aquest sentit, cal destacar les gestions dutes a terme l’any passat pel departament d’Empresa i Ocupació amb el Ministeri d’Afers Exteriors per tal d’incrementar els recursos humans per agilitzar la tramitació de visats en aquest mercat i donar resposta a la demanda creixent de turistes russos que volen viatjar a Catalunya. Aquesta era una petició reiterada del sector turístic català.
 
Durant l’any 2011 van arribar a Catalunya més de mig milió de turistes russos, xifra que suposa un increment al voltant del 44% respecte l’any anterior. Pel que fa a pernoctacions, els russos van generar més de 3,5 milions de pernoctacions als establiments hoteleres d’arreu de Catalunya (un 51,2% més respecte 2010) i un milió i mig als càmpings catalans (un 25% més que l’any anterior).
 
Perfil del turista rus
 
El turista rus es caracteritza per unes estades mitjanes altes, entre 10 i 14 dies, i una despesa per turista i estada que se situa al voltant dels 1.500 euros. L’any 2011 va generar uns ingressos totals de 680 milions d’euros (un 126% més respecte la xifra de l’any 2010).
El 35% dels russos que visiten la destinació catalana són repetidors i el 60% són famílies. Viatgen atrets principalment pel sol i platja però també per fer d’altres activitats com ara les culturals, gastronòmiques, shopping, turisme urbà... Es detecta, a més, un interès creixent pel turisme mèdic, el turisme de reunions i l’enogastronòmic. Les destinacions catalanes preferides pel turista rus són la Costa Brava, la Costa Daurada, Costa Barcelona i la ciutat de Barcelona.
 
Empreses i institucions catalanes presents a la MITT
 
A l’estand de Catalunya hi seran presents:
 
1.    Agència Catalana de Turisme
2.    Patronat de Turisme Costa Brava Girona
3.    Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
4.    Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona (Costa Daurada + Terres de l’Ebre)
5.    Diputació de Barcelona
6.    Turisme de Barcelona
7.    PortAventura
8.    Montserrat
9.    NH Hotels
10. Terramar
11. Rigat Park & Spa Hotel
12. Novovira
13. Majestic
14. Costa Golf
15. Solvip
16. Abba Hotels
17. Iberorusia
18. Best Hotels
19. Ancodes
20. Husa Hotels
21. Blau Marí Travel
22. Estival Park
23. Bodegas Torres
24. Karat
25. Keyform
26. Max Camps - British Summer
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia