Empresa i Treball

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme organitza una missió empresarial als EUA amb 12 empreses turístiques perquè venguin el seu producte a 120 touroperadors

query_builder   7 maig 2012 18:41

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme organitza una missió empresarial als EUA amb 12 empreses turístiques perquè venguin el seu producte a 120 touroperadors

 

  • L’Agència Catalana de Turisme (ACT) organitza aquesta setmana dues jornades comercials, una a Nova York i l’altra a Chicago

 

  • Aquesta és una de les primeres accions que organitza l’ACT des de la posada en marxa de la nova oficina de promoció turística a Nova York

 

  • Aquest estiu, la capital catalana comptarà amb 6 enllaços directes amb quatre de les principals ciutats dels Estats Units: Nova York, Atlanta, Filadèlfia i Miami.
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), organisme de promoció adscrit al departament d’Empresa i Ocupació, organitza aquests dimarts i dimecres dos workshops comercials als EUA, durant els quals 12 empreses catalanes podran promocionar el seu producte turístic a un total de 120 operadors turístics d’aquest mercat.
 
El primer dels workshops tindrà lloc demà dimarts a Nova York i hi participaran més de 50 operadors turístics. La segona jornada comercial tindrà lloc el dimecres 9 de maig a Chicago, i comptarà amb la participació de 70 touroperadors més.
 
L’objectiu d’aquests workshops és que les empreses catalanes puguin introduir-se en els mercats nord-americà, tractant directament amb els operadors turístics del país. En aquest sentit, les 12 empreses catalanes que participen d’aquesta doble acció comercial, tindran l’oportunitat de vendre el seu producte turístic a través de les entrevistes personalitzades que realitzaran amb els touroperadors locals de cada ciutat on es realitzen els workshops.
 
Aquesta és una de les primeres accions que organitza l’ACT des de la posada en marxa de la nova oficina de promoció turística a Nova York, amb l’objectiu de promocionar Catalunya als Estats Units i el Canadà.
 
El nordamericà és un mercat molt atractiu per a Catalunya i actualment en expansió. Cada any arriba un milió de turistes provinents dels Estats Units, molts d’ells motivats per fer un creuer, principalment des de Barcelona. El fet de la consolidació de Barcelona com a principal port de creuers al Mediterrani és clau en l’evolució positiva d’aquest mercat, grans consumidors d’aquest producte. L’estada mitjana del turista dels EUA a Catalunya és de 9,2 nits i la despesa mitjana diària per turista se situa com una de les més altes, amb més de 195 euros. Les estades es vinculen, principalment, a city breaks, turisme urbà i cultural.
 
Del total de turistes que arriben anualment a Catalunya, aquest mercat representa una quota del 3,4%, i la intenció de l’ACT és que el nombre de turistes procedents dels Estats Units i Canadà es vagi incrementant gràcies a la promoció turística que es durà a terme a través del nou Centre de Promoció Turístic de Nova York.
 
A més, Catalunya augmenta progressivament les seves connexions aèries amb el mercat dels Estats Units gràcies a la important aposta que estan fent les companyies aèries. Aquest estiu, la capital catalana comptarà amb 6 enllaços directes amb quatre de les principals ciutats del país: Nova York, Atlanta, Filadèlfia i Miami.
 
Empreses catalanes participants
 
Un total de 12 empreses i entitats catalanes participen en els workshops que tenen lloc a les ciutats de Nova York i Chicago:
 
- Avant Grup
- Barcelona Luxury Travel-Let’s go
- Costa Brava Tours SL
- Group Incoming DMC-Sit Events
- Hotel Omm
- Julià Travel
- Miguel Torres
- Montserrat
- Obrint Via
- Patronat de Turisme Costa Brava Girona
- Turisme de Barcelona
- Diputació de Barcelona