Direcció General de Comunicació

Finestreta Única Emrpesarial

La Finestreta Única Empresarial elimina 42 tràmits administratius i en revisa i millora 69 el primer mig any de funcionament

query_builder   8 maig 2012 13:53

event_note Nota de premsa

La Finestreta Única Empresarial elimina 42 tràmits administratius i en revisa i millora 69 el primer mig any de funcionament

  • L’instrument té com a objectiu reduir les càrregues administratives a les empreses i facilitar l’activitat econòmica
 
  • La previsió és completar el 2014 la implantació de la Finestreta Única Empresarial, que reduirà els tràmits un 20%, simplificarà el 68% de prop de 600 tràmits i suposarà un estalvi de 640 milions d’euros per a les empreses
 
La Finestreta Única Empresarial ha permès eliminar 42 tràmits administratius i ha revisat i millorat 69 tràmits més en el primer mig any de funcionament, unes xifres superiors a les previsions fixades inicialment. El Govern va posar en marxa l’últim trimestre de 2011 el Pla d’implementació de la Finestreta Única Empresarial, que culminarà el 2014 i suposarà un canvi en el model de relació entre les empreses i l’Administració.
 
En la reunió d’avui s’ha informat el Govern que s’ha assolit el grau de compliment de la primera fase d’implementació de la Finestreta, que preveia eliminar 32 tràmits i estudiar-ne i millorar-ne 68 més entre l’últim trimestre de 2011 i el primer trimestre de 2012. Hores d’ara s’han aconseguit suprimir 42 tràmits i se n’han optimitzat 69. Així mateix, s’han incorporat 46 tràmits més a la carta de serveis de l’Oficina de Gestió Empresarial (OGE), vinculats a relacions laborals, seguretat i salut en el treball, economia social i cooperativa, farmàcia i productes sanitaris i assessorament agrari.
 
Actualment les empreses poden realitzar en qualsevol punt de la xarxa de 22 Oficines de Gestió Empresarial (OGE) 184 dels 600 tràmits de les diferents administracions presents a Catalunya. Es calcula que la implementació total de la Finestreta Única Empresarial, prevista per al 2014, suposarà un estalvi de 640 milions d’euros per a les empreses. En total, l’objectiu és reduir-los un 20% els tràmits i simplificar el 68% de prop de 600 tràmits.
 
Addicionalment s’estan desenvolupant les eines tecnològiques que han de permetre prestar els serveis d’informació, gestió i tramitació multicanal previstos al pla de desplegament de la Finestreta. Les eines que estan en una fase més avançada són, d’una banda, el Mapa de Tràmits Informatiu, que informarà de tots els tràmits necessaris per realitzar una activitat econòmica i, de l’altra, el “Tramitador” de l’OGE, que ha d’actuar d’eina de gestió interna de la Finestreta i ha d’integrar-se amb la resta d’aplicacions dels departaments emprant les plataformes corporatives. També s’està treballant en la solució tecnològica que ha de permetre la incorporació dels ajuntaments a la Finestreta, a través del Consorci Administració Oberta de Catalunya. Es troba en canvi en una fase més inicial el Canal Empresa, que ha de ser el portal electrònic que aglutina tota la informació dels tràmits i els serveis que  les administracions públiques ofereixen a empresaris, professionals i intermediaris.